iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Ford Focus oficiálně představen

Nový Ford Focus oficiálně představen

 
focus-2018

úterý, 10. dubna 2018

Ford dnes oficiálně představil novou generaci svého stěžejního modelu Focus. První fotky unikly již před premiérou a oficiální představení potvrdilo jejich pravost. Designová revoluce se sice nekoná, koncepční ovšem ano. Focus nabídne „o kus auta víc“, není tajemstvím, že jedním z etalonů byla i Škoda Octavia, u které se konstruktéři Fordu zajímali o parametry vnitřní prostornosti, konkrétně zavazadlového prostoru.

 

Zatímco v jiných parametrech rozměrů interiéru Octavia lídrem není, v případě objemu zavazadelníku ji téměř žádný „kompakt“ nepřekoná. U Fordu se rozhodli nový Focus z hlediska objemu zavazadlového prostoru mladoboleslavskému etalonu výrazně přiblížit a výsledkem je maximální objem zavazadelníku u hatchbacku 1354 l a v případě kombi 1653 l (Octavia Combi 1740 l). V České republice se nový Ford Focus objeví v červenci tohoto roku s cenami od 359 990 Kč (Octavia Liftback začíná na 417 900 Kč).

Focus bude od počátku k dispozici jako pětidveřový hatchback, kombi a na vybraných trzích také jako čtyřdveřový sedan. Nabídku doplňují specifičtěji odlišené verze či výbavové stupně: stylově pojaté Focus Trend a Titanium, sportovně vyhlížející Focus ST-Line, prémiově laděný Focus Vignale a poprvé také crossover Focus Active.

 

Na novém základě

Nová generace Focusu byla navržena na zcela novém základě a její vznik byl mnohem více konzultován se samotnými zákazníky, než tomu bylo kdy v minulosti. Cílem bylo podle automobilky vyvinout automobil s nejlepšími jízdními vlastnostmi, takový, který nabídne radost z jízdy jako žádné jiné auto nižší střední třídy prodávané v Evropě. Významnou novinkou jsou elektronicky nastavitelné adaptivní tlumiče CCD (Continuously Controlled Damping) s možností volby jízdních režimů. V konstrukci se objevuje i speciálně izolovaný zadní pomocný rám zlepšující naladění podvozku. Ford Focus čtvrté generace je také prvním globálním modelem postaveným na nové platformě Fordu označené C2, která byla navržena s důrazem na vyšší bezpečnost při nárazu, zvětšení vnitřního prostoru bez dopadu na vnější rozměry karoserie a také na zlepšení aerodynamiky i vyšší provozní úspornosti. Výsledkem investic ve výši 600 milionů eur (15 miliard korun) do výrobního závodu Fordu v německém Saarlouis je rovněž dosud nejvyšší kvalita dílenského zpracování. „Nový Ford Focus je díky použitým technologiím a poskytované radosti z jízdy na samém vrcholu svého segmentu,“ řekl Joe Bakaj, viceprezident evropské centrály společnosti Ford zodpovědný za vývoj. „Šance postavit od základu zcela nový automobil se nenaskytne příliš často. Proto jsme tuto příležitost využili naplno a vyvinuli jsme nejlepší rodinný vůz nižší střední třídy, jaký si dnes můžete pořídit.“

 

S "plnou palbou" asistentů

Samozřejmostí je široká paleta asistenčních systémů, nejširší, jakou kdy Ford svým zákazníkům nabídl. Konkrétně budou pro nový Focus k dispozici:  

  • Adaptivní tempomat (ACC) vylepšený o funkci Stop & Go, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost a systém udržování v jízdním pruhu, které se uplatní i v městském provozu
  • Adaptivní LED světlomety s funkcí prediktivního svícení do zatáček a osvětlení podle dopravních značek využívající kameru, s jejíž pomocí se v předstihu světelný kužel nastaví podle průběhu silnice před vozem, a – jako u prvního automobilu na světě – dokonce podle dopravních značek
  • Samočinný parkovací systém Active Park Assist 2, jenž nově s automatickou převodovkou dokáže přidávat plyn i brzdit a díky tomu zcela samočinně zaparkuje po pouhém stisku tlačítka
  • První head-up displej u evropského Fordu: pomáhá řidiči maximálně zaměřit pozornost na silnici
  • Asistent pro vyhýbací manévr, který je ve voze této třídy nabízen vůbec poprvé a usnadňuje řidiči vyhnout se stojícím nebo pomalejším vozidlům tak, aby nedošlo k nehodě
  • V budoucnu bude vůz doplněn o funkci FordPass Connect a vestavěný modem, který zajistí internetové připojení na cestách a další užitečné funkce.

 

Sportovnější profil

Design ovlivnilo posunutí A sloupků a tím i celé kabiny směrem dozadu, čímž se prodloužila kapota a celá příď vozu. Tento postup je, podobně jako u Hyunbdaie či Kie, inspirován stylingem značky Mazda, která patří již řadu let k trendsetterům. Odpovídají tomu i masivní C-sloupky spočívají celou svou optickou hmotou nad zadními koly. Delší kapota a plynule navazující blatníky vytvářejí klínovitou a tedy i sportovnější linii bočního profilu. Nárůst rozvoru náprav o 53 milimetrů umožnil instalaci kol s větším průměrem. V nabídce bude třináct odstínů laku včetně oranžové Glow (bude uvedena později), modré Desert Island a speciálního čtyřvrstvého fialového laku Mulberry, určeného výhradně pro verzi Vignale.

 

Zatím čtyři motory

K pohonu je připravena řada moderních jednotek včetně optimalizovaného a mnohokrát oceněného motoru 1.0 EcoBoost a nového agregátu 1.5 EcoBoost. Obě benzinové jednotky jsou vybaveny deaktivací válce při nízké zátěži, v kategorii tříválců je tato technika použita vůbec poprvé. Nové vznětové motory 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue přinášejí nejvyšší možnou úsporu paliva. Novinkou je také inteligentní osmistupňová samočinná převodovka upravující řazení podle jízdního stylu řidiče. Její zajímavostí je rovněž stylový a ergonomický otočný ovladač.

 

Zcela nový interiér

V interiéru designéři Fordu trochu ubrali na tvořivosti, což je jen dobře. Linie přístrojové desky jsou jednoduché a uhlazené s elegantními detaily. Automobilka také slibuje kvalitnější materiály. Celá horní část přístrojové desky i dveřních výplní je vyrobena s vrstvou měkčeného povrchového plastu. U ovladačů a ozdobných lišt se uplatňuje leštěné sklo a broušené povrchy, například před spolujezdcem, ve dveřních výplních nebo na výdeších klimatizace. U jednotlivých verzí nalezneme určité odlišnosti. Pro Vignale je k dispozici kůže a dřevěné výplně s jemnou texturou, pro ST-Line zase sportovní prvky v karbonovém provedení nebo červené obšití.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2018 - registrace

Den s Fleetem 2018Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz