iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Peugeot 308 : větší, komfortnější a električtější

Nový Peugeot 308 : větší, komfortnější a električtější

 
308-2021

čtvrtek, 18. března 2021

Peugeot dnes oficiálně představil svého nového zástupce v kompaktním segmentu, model 308. Že oproti předchůdci dostává řadu nových systémů, je jasné, navíc se však dále zlepšil i z hlediska vnitřní prostornosti, která už tak patřila mezi nejlepší v segmentu. Své sehrálo mimo jiné prodloužení rozvoru o 55 mm. Velkou novinkou je pak provedení PHEV, v této kategorii velmi zřídkavé.

 

Designéři si pohráli s ostrými hranami, členitými plochami i zvýrazněním blatníků, aby dosáhli nezaměnitelného vzhledu. Podle značky se navíc inspirovali u legendárních modelů značky, včetně modelu 205. Velmi charakteristický je pro novou 308 protáhlý zadní spoiler, který zlepšuje aerodynamiku vozu. Nesmí chybět ani nové logo automobilky na masce chladiče.  

 

Přijíždí plug-in třistaosmička

Pojďme nejdřív na motory, protože tím nejdůležitějším parametrem je pro mnoho uživatelů právě pohon vozu. Nová 308 je jedním z prvních modelů, které v tomto segmentu dostávají PHEV pohon, a to ve dvou provedeních. Buď výkonnější HYBRID 225 s motorem PureTech 180 o výkonu 132 kW, nebo slabší provedení HYBRID 180 s motorem PureTech 150 (110 kW). V obou případech je součástí pohonu také elektromotor o výkonu 81 kW, v obou případech je také hnací systém osazen osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8. Li-ion baterie má brutto kapacitu 12,4 kWh a je schopna dávat až 102 kW výkonu. Elektromotor tedy v jeho práci baterie nijak neomezuje. Je na ni záruka 8 let/160 000 km na udržení minimálně 70 % kapacity. Normovaný elektrický dojezd (dle WLTP) je víceméně stejný, u výkonnější verze je udáván 59 km, u slabší pak 60 km. K nabíjení baterie slouží palubní nabíječka přeměňující střídavý proud ze sítě na stejnosměrný pro samotný proces dobíjení baterie akumulátorů. Má základní výkon 3,7 kW (jednofázové provedení), nebo 7,4 kW (třífázové provedení). V nejlepším případě, tedy s Wallboxem poskytujícím 7,4 kW tak lze baterii nabít za necelé dvě hodiny. Přes zesílenou zásuvku schopnou dodávat 3,7 kW je třeba tři hodin padesáti minut a přes běžnou zásuvku poskytující 2,2 kW to bude trvat sedm hodin.

I nadále ale bude v nabídce i konvenční spalovací provedení. Zážehové verze budou využívat výhradně tříválce o objemu 1,2 l ve verzích PureTech 110 a 130, tedy s výkonem 81 kW respektive 96 kW. U dieselů je jedinou volbou čtyřválec BlueHDI 130 (96 kW). S výjimkou slabšího zážehového tříválce je k dispozici také osmistupňový automat.  

Pro ty, kteří vsadí na PHEV provedení má Peugeot připravený soubor služeb Peugeot Easy-Charge, který zahrnuje nabídku značkového Wall boxu, posouzení elektroinstalace objektu a její vhodnosti pro různé typy nabíjení, plus službu Free2Move, která zajišťuje přístup k veřejným dobíjecím stanicím (přes 220 000 po celé Evropě).  Služba Peugeot Easy-care zase nabízí řadu služeb, které usnadňují využívání vozu i přechod na elektromobilitu. V aplikaci je například možné si nasimulovat plánovanou trasu a vytvořit plán dobíjení. S PHEV auty je to ale podružné, na delších cestách je uživatelé dobíjejí jen zřídkakdy, neboť i při nejsilnějším dobíjení se jedná o dvouhodinovou zastávku.  

Nový Peugeot 308 se na evropský trh dostane ve 2. pololetí roku 2021 a bude se vyrábět ve francouzské továrně v Mulhouse.

 

Konektivita, konfigurovatelnost a dobrý zvuk

Další důležitý parametr: objem zavazadlového prostoru. Ten činí v případě dnes představeného hatchbacku 412 litrů (z toho 28 litrů v odděleném prostoru pod podlahou), po sklopení opěradel zadních sedadel může dosáhnout hodnoty až 1323 litrů. Na hodnoty kombíku si musíme chvíli počkat.   

V interiéru je použit již známý koncept Peugeot i-Cockpit, který ovšem prošel dalším vývojem. V případě vozu Peugeot 308 byla vylepšena jeho ergonomie, kvalita, design i technologie a nabízí zcela nový systém infotainmentu Peugeot i-Connect. Nový kompaktní volant má zabudovaná čidla, která rozpoznají úchop volantu při používání nových asistenčních systémů řízení. Na ergonomickém a vyhřívaném volantu jsou seskupeny všechny ovládací prvky sekundárních funkcí vozu.

Přístrojový panel je od úrovně výbavy Active Pack digitální a má úhlopříčku 10“, v případě provedení GT má navíc trojrozměrné zobrazení. Panel je plně konfigurovatelný a má několik režimů zobrazení (on-line navigace TomTom, rádio/média, asistenční systémy řízení, tok energie…), které lze upravovat pomocí ovladače na volantu. Pro dodatečné informace a ovládání infotainmentu slouží středový displej stejné velikosti.  Od úrovně výbavy Allure se v interiéru objevují plně konfigurovatelné virtuální přepínače i-toggles, které nahrazují klasický panel klimatizace. Jsou umístěné pod středovým displejem pod menším úhlem a celek tak připomíná otevřenou knihu. Každý přepínač představuje dotykovou klávesovou zkratku pro nastavení klimatizace, telefonního kontaktu, rozhlasové stanice, spuštění aplikace a podobně.

Nový systém infotainmentu dostal řadu nových funkcí a umožňuje každému řidiči definovat a uložit předvolby zobrazení, prostředí a nastavení (až 8 profilů). Funkce zrcadlení je nyní bezdrátová a přes Bluetooth je možné připojit dva telefony současně. Středový 10" displej s vysokým rozlišením je plně přizpůsobitelný, lze u něj nastavit více oken s widgety nebo zástupci. Lze na něm tedy přesouvat různá menu pro notifikace nebo zobrazit seznam aplikací. Kdykoliv se lze přes tlačítko „Home“ vrátit na hlavní stránku, podobně jako na smartphonu. V horní části obrazovky se na trvalém banneru zobrazují informace o venkovní teplotě a klimatizaci, pozice na stránkách widgetů, údaje o připojení, notifikace a čas. Třešničkou na dortu je pak systém Peugeot i-Connect Advanced s vysoce výkonnou on-line navigací TomTom. Pro optimální čitelnost se mapa zobrazuje na celé 10palcové obrazovce a aktualizuje se „over the air“. Hlasové ovládání reaguje na frázi „OK Peugeot“ a zajišťuje přístup ve ke všem funkcím infotainmentu.  

Za zmínku stojí i nová klimatizace, využívající zcela nový systém, který zvyšuje tepelný komfort osádky. Systém AQS (Air Quality System) neustále monitoruje kvalitu vzduchu vstupujícího do kabiny, a je schopen sám aktivovat recyklaci vzduchu. Od úrovně výbavy GT je k dispozici i systém Clean Cabin pro úpravu vzduchu s filtrací znečišťujících plynů a částic. Údaje o kvalitě vzduchu se zobrazují na centrálním dotykovém displeji. Dalším bonbónkem je nový Hi-Fi systém Focal, vyvinutý ve spolupráci se stejnojmenným francouzským výrobcem audiosystémů. Tvoří jej 10 reproduktorů s patentovanými technologiemi, jako jsou hliníkové obrácené kopulovité výškové reproduktory TNF, basové reproduktory s polyglassovou membránou 165 mm a systémem TMD (Tuned Mass Damper) nebo subwoofer Power-Flower s trojitou cívkou. Reproduktory jsou spojeny s novým 12kanálovým zesilovačem o výstupním výkonu 690 W (vylepšená technologie třídy D). Týmy Peugeot a Focal společně našly umístění na míru pro každý reproduktor, aby systém nabídl co nejlepší zvukový zážitek.

 

Zvětšení i zlepšení - zvenčí i zevnitř

Rozměrově se 308 mezigeneračně poměrně výrazně proměnila. Délka karoserie se protáhla na 4360 mm (+ 110 mm), rozvor je delší o 55 mm, takže nyní dosahuje hodnoty 2675 mm, výška se naopak snížila na 1440 mm, což je o 20 mm méně než dosud. Čelní sklo změnilo sklon a posunulo se dozadu, tím se také opticky prodloužila kapota vozu. Rozměrové změny a inovovaná platforma se projevily na zvětšení prostornosti v interiéru, zejména co do prostoru pro nohy na zadním sedadle.

Součinitel tvarového odporu (Cx) poklesl na 0,28 a SCx (což je Cx násobený efektivní čelní plochou) 0,62. Zapracovalo se přitom jak na viditelných částech karoserie, jako jsou nárazníky, deflektory, difuzor, sloupky karoserie, zpětná zrcátka, tak na těch víceméně skrytých, jako je zakrytování podvozku. Aerodynamiku zlepšuje i design kol. Pro zlepšení komfortu byla tuhost karoserie optimalizována díky technologii lepení konstrukčních prvků. Tato technologie také omezuje přenos vibrací.

Nový Peugeot 308 je stejně jako předchůdce postaven na platformě EMP2, ovšem na její modernizované verzi, která umožňuje využití elektrifikovaných druhů pohonu. Platforma také dostala nové konstrukční prvky a možnost instalace systémů pro vyšší účinnost, bezpečnost a komfort.

Nabídku palubních technologií doplňují asistenční systémy řízení poslední generace, jako je soubor Drive Assist 2.0 tvořený adaptivním tempomatem s funkcí Stop and Go a systémem udržování vozu v jízdním pruhu. Tyto funkce doplňují tři nové funkce dostupné na komunikacích se středním dělicím pásem, a to poloautomatická změna jízdního pruhu, doporučení rychlosti a přizpůsobení rychlosti v zatáčkách (optimalizuje rychlost vozu podle sklonu zatáčky, až do rychlosti 180 km/hod). Ve výbavě se objevují také vylepšené sledování mrtvého úhlu (s dosahem až 75 m), výstraha na provoz za vozidlem (po zařazení zpátečky upozornění na nebezpečí v blízkosti vozu), nová zadní kamera s vysokým rozlišením a úhlem sledování 180° se zabudovanou čisticí tryskou nebo parkovací asistent 360° se čtyřmi kamerami (přední, zadní a dva boční).

 

 

 
 
 
 
 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2021 - registrace

Den s Fleetem 2020Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz