iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Peugeot začíná s vodíkem. Představil e-Expert Hydrogen

Peugeot začíná s vodíkem. Představil e-Expert Hydrogen

 
peugeot-1

čtvrtek, 27. května 2021

Značka Peugeot a tedy potažmo i koncern Stellantis patří mezi další automobilky, které se rozhodly investovat do technologie vodíkových palivových článků coby zdroje energie pro pohon svých vozidel. Bateriové elektromobily zvládl někdejší PSA ještě před spojením s FCA a nyní přistupuje k dalšímu kroku své strategie „Extended power of choice“, tedy něco jako zvětšená síla volby. Podle Peugeotu by měl mít každý zákazník možnost vybrat si, co je pro něj nejvhodnější.

 

Zdrojem energie pro elektromotor je u Peugeotu e-Expert Hydrogen technologie mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric, který tvoří tlakové zásobníky na vodík, palivové články a Li-ion baterie. Ta má kapacitu 10,5 kWh, tedy zhruba takovou, jakou mají současné plug-in hybridy a slouží pro vyrovnávání energetických potřeb hnacího systému. Lze ji samostatně nabít ze sítě. Zásoba vodíku vystačí na cca 400 km jízdy, jeho čerpání trvá zhruba tři minuty. Vodík je tlakován na 700 barů a do nádrže se vejde 4,4 kg. Vodíkové palivové články jsou umístěné v motorovém prostoru v přední části vozidla, Li-ion trakční baterie je umístěna pod sedadly kabiny a trojice vodíkových tlakových lahví je umístěna pod podlahou. Celá zástavba byla provedena tak, aby nezmenšila nákladový prostor. Elektromotor s permanentními magnety má maximální výkon 100 kW a maximálním točivý moment 260 Nm. Toto elektrické hnací ústrojí je umístěno na přední nápravě a je podobné hnacímu ústrojí bateriového modelu Peugeot e-Expert.

Vodíková dodávka od Peugeotu bude k dispozici ve dvou délkách (L2 a L3) s nákladovým prostorem o objemu až 6,1 m3 a užitečným zatížením až 1100 kg.  

 

U nás zatím ne. Není kde tankovat...

Vodíkový Expert bude zpočátku k dispozici firemním zákazníkům v režimu přímého prodeje ve Francii a v Německu, první vozy budou dodány na konci letošního roku. Na český trh se zatím nepodívají, mimo jiné kvůli neexistující infrastruktuře. Na tom se v zásadě v následujících letech mnoho nezmění, protože stávající plány nejsou nijak velké. Společnost Bonett je zatím jediná, kdo se k tomuto palivu staví čelem, nicméně v plánu má pro letošní rok otevření prvních tří stanic v Praze, Plzni a Litvínově s tím, že není zatím jisté, zda se je podaří letos skutečně zprovoznit. Vodíkové čerpací stanice jsou na výstavbu ještě násobně dražší v porovnání se stanicemi na CNG.  

 

 

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2021 - registrace

Den s Fleetem 2020Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz