iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Plug-in hybridy od Peugeotu přijíždějí

Plug-in hybridy od Peugeotu přijíždějí

 
hybrid-2019

pondělí, 24. září 2018

O novém plug-in hybridním systému skupiny PSA se mluví již nějakou dobu. Automobilka nyní zveřejnila první konkrétní informace, a to pod hlavičkou značky Peugeot. V nabídce budou systémy Hybrid a Hybrid4, přičemž ten druhý zajistí pohon všech kol. Na rozdíl od full hybridního systému minulé generace jsou tentokrát použity jako základ zážehové motory.

 

S oběma systémy se brzy setkáme nejen v autech od Peugeotu, ale také Citroënu, DS nebo Opelu, protože automobilka PSA chystá v oblasti elektromobility výraznou expanzi. Již na jaře příštího roku se každopádně představí nový hnací systém v modelech Peugeot 3008 a 508.

Hybridní systém bude využívat buď agregát 1.6 PureTech s výkonem 132 kW nebo 147 kW. V obou případech byl motor doplněn o startovací alternátor a specifický panel chlazení. Výkonnější verze je určena pro systém Hybrid4 s pohonem všech kol. Motor je spojen s novou osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8, která nemá na rozdíl od klasické verze měnič točivého momentu, ale mokrou vícekotoučovou spojku. Převodovka je propojena s elektromotorem o výkonu 80 kW umístěným na přední nápravě. U verze Hybrid4 je navíc zadní víceprvková náprava opatřena měničem, druhým elektromotorem stejného výkonu a redukční převodovkou. Celá sestava elektropohonu zadní nápravy nijak neomezuje prostornost interiéru.   

 

Až 220 kW a 50 km na elektriku

Sdružený systémový výkon Peugeotu 3008 Hybrid4 dosahuje 220 kW a akcelerace z klidu na 100 km/h tak trvá pouze 6,5 s. Několik měsíců po uvedení verze Hybrid4 na trh se objeví i verze s pohonem pouze přední nápravy, která nabídne systémový výkon 165 kW. Stejný systém dostane i model 508 jak ve verzi liftback, tak kombi.

Zdrojem energie pro elektromotory je Li-ion baterie s napětím 300 V umístěná pod druhou řadou sedadel. Pro „dvoukolku“ má kapacitu 11,8 kWh, pro systém Hybrid4 13,2 kWh. V obou případech by měla kapacita umožnit podle WLTP dojezd 50 km v čistě elektrickém režimu. Maximální rychlost jízdy čistě na elektriku je 135 km/h. Řidič bude moci využívat několik nástrojů pro optimalizaci rekuperace (funkce Brake a i-Booster), funkce e-Save zase umožní odložit jízdu na elektřinu na pozdější dobu, což je dnes u plug-in hybridů už vcelku běžné. Celkem bude mít řidič k dispozici tři základní jízdní režimy: Čistě elektrický Zero Emission, úsporný režim Hybrid a sportovní režim maximalizující využití obou větví pohonu. K tomu nabídne Peugeot 508 ještě režim Confort, spojující režim Hybrid a jízdní komfort řízeného odpružení a režim 4WD pro lepší trakci v terénu, který je zase specifický pro model 3008 v provedení Hybrid4.  

 

Informace navíc

Pro lepší informovanost řidiče doznal určitých úprav přístrojový štít. Měřič výkonu se segmenty Eco, Power a Charge umístěný v pravé části digitální přístrojové desky nahrazuje otáčkoměr. Po obou stranách přístrojové desky jsou umístěny dva měřiče: jeden pro palivo, druhý pro elektrickou energii. Pod každým z měřičů je rovněž uvedený dojezd v kilometrech. Aktivní režim řízení je trvale zobrazen ve spodní části přístrojové desky. Při každém nabíjení je možné kdykoliv zjistit dojezd získaný díky rekuperované energii (v  kilometrech), úroveň nabití baterie získané díky rekuperované energii (v procentech), rychlost nabíjení baterie (v kilometrech) a zbývající dobu nabíjení do dosažení úplného nabití (v  hodinách nebo minutách). Také na dotykovém displeji je k dispozici specifické menu pro hybridní režim. Vedle analogových přepínačů je umístěno tlačítko přímého přístupu k novým informacím, jako je stránka toku energie zobrazující provozní stav hybridního systému a stránka statistik spotřeby rozlišující spotřebu elektrické energie a spotřebu paliva. Navigace pak byla obohacena o specifické informace jako jsou dobíjecí stanice coby zájmové body (POI), dojezd v plně elektrickém režimu a celkový dojezd.

Dobíjení zajišťuje palubní nabíječka, která nabízí při použití standardní zásuvky výkon 3,3 kW, přičemž v případě 8 A zásuvky dojde k plnému dobití baterie za osm hodin, zatímco při proudu 14 A to zvládne za čtyři hodiny. Pokud je použit Wallbox pracující s 32 A je k dispozici nabíjení výkonem 6,6 kW a k dobití tak dojde za necelé dvě hodiny. Tak jako ostatní plug-iny, ani systém PSA nenabízí možnost napojení na stejnosměrnou rychlonabíjecí stanici.       

 
 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2018 - registrace

Den s Fleetem 2018Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz