iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Suzuki představuje modernizovaný Ignis

Suzuki představuje modernizovaný Ignis

 
suzuki-0

pátek, 19. června 2020

Suzuki je jedinou značkou na trhu, která nabízí SUV v segmentu A, tedy těch nejmenších aut. Model Ignis je tak kapitola sama pro sebe a v současnosti se navíc představuje v modernizované verzi.

 

Nový Ignis se vzhledově změnil jen lehce. Dostal novou pětidílnou masku chladiče, která jej vizuálně spojuje s modely Vitara a Jimny, přepracování se dočkal i přední nárazník s vyšší polohou mlhovek a stříbrným ochranným krytem. Maličká „čtyřkolka“ se díky němu tváří ještě odhodlaněji než dříve. Podobně byl upraven i zadní nárazník.

 

Modernizovaný pohon

Nejdůležitější změnou je nový čtyřválcový atmosférický motor K12D, který standardně spolupracuje
s elektromotorem ISG, připojeným přes plochý drážkový řemen. Tento mild-hybridní pohon se stává standardem pro všechny verze Ignisu. Ve srovnání s dosavadním provedením byla kapacita baterie zvětšena více než trojnásobně, z 3 Ah na 10 Ah. Celá elektrická soustava přitom váží jen 10 kg a také díky tomu se všechny nabízené verze Ignisu Hybrid, včetně varianty s pohonem všech kol AllGrip Auto, vejdou do provozní hmotnosti 1000 kg. Lithiová baterie hybridního pohonu se nachází pod sedadlem řidiče a nezmenšuje tedy vnitřní prostor.

Elektromotor ISG kombinuje funkci startéru a generátoru, dále také pomáhá při zrychlování, když se ISG zapojí do pohonu vozu, přičemž přidá 2,3 kW a 50 N.m.

Nový zážehový motor K12D vychází z předchozího typu K12C, má ale řadu změn. I nadále si zachovává atmosférické plnění, čtyři válce a objem 1,2 litru, což je dnes u aut této velikostní kategorie nadstandard. V zájmu zvýšení účinnosti vzrostl kompresní poměr z 12,5:1 na 13,0:1 a změnila se i charakteristika motoru. Nejvyšší výkon je 61 kW a maxima točivého momentu 107 N.m motor nově dosahuje už při 2800 ot/min. Blok i hlava motoru jsou nové konstrukce, k tomu Suzuki přidává řadu technických inovací. Mezi nejzajímavější patří aktivní chlazení pístů ostřikováním olejem řízené řídicí jednotkou motoru či variabilní časování nejen sacích, ale i výfukových ventilů (na straně sání VVT ovládané elektromotorem a na straně výfuku hydraulicky).

Motor K12D si přitom zachovává unikátní, dále vylepšený systém nepřímého vstřikování DualJet se dvěma vstřikovači pro každý válec. Na jeden válec připadají dva sací ventily a nad každým z nich je vstřikovač paliva. Každá vstřikovaná dávka je složena ze dvou dílčích. Díky tomu se palivo lépe odpaří, dávkování je přesnější a palivo je lépe rozprostřeno ve spalovacím prostoru, což přispívá ke snížení spotřeby. Díky systému DualJet se motor K12D obejde bez filtru pevných částic, a přitom splní nejpřísnější požadavky emisních norem. S kombinovanou spotřebou 3,9 l/100 km patří Ignis Hybrid navíc k nejúspornějším modelům bez externího dobíjení na trhu. Emise CO2 dosahují pouhých 89 g/km. Stejně výlučné je postavení Ignisu Hybrid mezi „čtyřkolkami“ – varianta AllGrip Auto dosahuje kombinované spotřeby 4,2 l/100 km, a je tak s odhlédnutím od elektromobilů a plug-in hybridů vůbec nejúspornějším SUV s pohonem všech kol na trhu.

 

Nově i s CVT

Nový Ignis Hybrid je standardně vybaven pětistupňovou manuální převodovkou, která zachovává odstupňování i stálý převod stávajícího modelu. V zájmu zlepšení jízdních výkonů a kompenzace větších odporů systému 4x4 má varianta s pohonem všech kol AllGrip Auto i nadále zkrácený stálý převod. Novinkou v nabídce je automatická převodovka s variabilním převodem CVT.

Pohon všech kol AllGrip Auto má kompaktní konstrukci, jeho základem je viskózní spojka, která s počínajícím prokluzem předních kol automaticky připojí k pohonnému ústrojí zadní kola. Pohonu AllGrip Auto sekunduje elektronický systém Grip Control, který cíleným přibrzďováním jednotlivých kol usměrňuje přenos síly na kola s lepší přilnavostí. Modely Ignis Hybrid s pohonem všech kol jsou také standardně vybaveny asistentem pro sjíždění svahů. Možnost zvolit pohon všech kol je klíčovou konkurenční výhodou Ignisu, v tomto segmentu jej aktuálně nikdo jiný nenabízí. O oblibě této verze svědčí, že variantu 4x4 na českém trhu dlouhodobě volí 37 % zákazníků.

 

Nic důležitého nechybí

Suzuki Ignis zůstává i nadále unikátním autem, které navzdory velmi kompaktním vnějším rozměrům nabídne překvapivý vnitřní prostor.  Zadní posuvná lavice umožňuje zvětšit prostor pro zavazadla podle aktuální potřeby a využít tak přepravní kapacitu na maximum. K dispozici je i řada možností individualizace, přibyly nové laky, pozměněn byl přístrojový štít a řada dalších detailů.   

Bez ohledu na zvolenou úroveň výbavy je Ignis sériově osazen LED světlomety doplněnými LED denním svícením a koncovými světly. Standardem je mimo jiné i asistent rozjezdu do kopce.

Všechny modely Ignis vybavené multimediálním systémem jsou také standardně vybaveny zadní parkovací kamerou. K dispozici je též systém sledování jízdních pruhů, automatické nouzové brzdění, automatická klimatizace, bezklíčové odemykání a startování nebo elektrické stahování všech bočních oken.

Nový Ignis Hybrid je i nadále dostupný ve třech úrovních výbavy. Už základní provedení Comfort má bohatou výbavu včetně klimatizace nebo elektrického stahování oken. Nejžádanější varianta Premium přidává mimo jiné multimediální systém s parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel, variabilní zadní sedadla, litá kola nebo střešní ližiny. V případě varianty 4x4 je standardem také asistent sjíždění svahů a stabilizační systém pro jízdu v terénu Grip Control. Ignis Hybrid Premium s pohonem všech kol AllGrip doplňuje unikátní mix vlastností cenou 377 900 Kč (aktuálně s akční slevou 20 000 Kč platnou do 30. 9. 2020). Vrcholná výbava Elegance nabídne například bezklíčový vstup a startování tlačítkem, automatickou klimatizaci nebo u nejmenších vozů na trhu ojedinělé elektrické stahování také u zadních oken. O komfort řidiče a bezpečnost posádky se starají systémy varování před nechtěným opuštěním pruhu, sledování únavy řidiče a automatické nouzové brzdění DCBS.

 

 

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2020 - registrace

Den s Fleetem 2020Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz