Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Transit pro těžký náklad: Poprvé jako pětitunka

Transit pro těžký náklad: Poprvé jako pětitunka

 
ford-0

čtvrtek, 15. října 2020

Ford oznámil rozšíření nabídky o historicky první Transit s celkovou hmotností pěti tun. U prodejců Ford bude k dispozici od listopadu ve verzi Van nebo jako podvozek s kabinou.

 

Nejrobustnější model v historii Transitu prodělal rozsáhlé mechanické úpravy, aby si i při vysoké nosnosti zachoval spolehlivost a kvalitní jízdní vlastnosti. Tři sta kilogramů navíc oproti dosud nejtěžší variantě uvítají zejména zákazníci, kteří hledají robustnější základ pro přestavby typu sklápěčů, ambulancí, policejních vozidel, minibusů s 19 sedadly a podobně. „Naslouchali jsme našim partnerům z oboru výroby nástaveb i jejich zákazníkům, kteří potřebovali pro svoje firmy vozy s větší nosností. Pětitunový Transit s robustní konstrukcí a velkou flexibilitou je pro ně ideální volbou,“ řekl Hans Schep, generální ředitel divize užitkových automobilů ve Ford of Europe.

Právě možnost vytvářet přestavby podle svých individuálních provozních potřeb bývá pro zákazníky „pětitunových“ užitkových automobilů často zásadní. Proto Ford nabízí tento model v širokém rozpětí variant. Zákazníci mohou vybírat ze tří délek rozvoru, čtyř délek rámu a dvou provedení kabiny, přičemž do dvojkabiny se i s řidičem vejde až sedm osob. Nejvyšší přípustné zatížení podvozku s kabinou činí 2886 kg, což odpovídá čisté nosnosti 2558 kg při osazení tovární valníkovou nástavbou.

Transit podvozek s kabinou je ideální pro těžší přestavby od sklápěčů přes vysokozdvižné plošiny až po valníky na přepravu automobilů. Zvýšená celková hmotnost činí z této varianty vhodný základ pro výrobu sanitních nebo policejních automobilů, ale také minibusů nebo vysokokapacitních vozidel pro přepravu tělesně hendikepovaných. „Pětitunový“ Transit lze objednat rovněž jako „Jumbo“ dodávku L4 s vysokou střechou. Takový model povolí užitečné zatížení 2383 kg, nabídne nákladový prostor o objemu 15,1 m3 a podlahovou plochou dostatečně velkou pro přepravu až pěti europalet. Bočnice nákladového prostoru jsou s ohledem na možnost přepravy těžších břemen zesílené. Plochá podlaha s délkou ložné plochy 4217 mm, kotevní body pro upevnění nákladu a stupínek integrovaný v zadním nárazníku usnadňují nakládání a přepravu velmi dlouhých předmětů, jako jsou například trubky.

Zákazníci požadující specializované řešení se mohou obrátit na některého ze 165 certifikovaných výrobců nástaveb ze 13 zemí, kteří splňují Fordem stanovené standardy výroby, řízení kvality i péče o zákazníky a garantují stejný rozsah záruky jako samotná automobilka.

Skříňová dodávka Transit s celkovou hmotností pět tun a s desetistupňovou samočinnou převodovkou má dle metodiky NEDC spotřebu paliva od 7,3 l/100 km a emise CO2 od 193 g/km, podle normy WLTP je to pak 11,6 l/100 km a 305 g/km.

 

Zesílená mechanika a vyspělé systémy

Všechny varianty „pětitunového“ Transitu mají kvůli optimální trakci při plném zatížení pohon zadních kol. Vznětový motor EcoBlue v provedení Heavy Duty Truck (HDT) dosahuje výkonu 125 kW a točivého momentu 390 Nm. Vyšší užitečné zatížení si vyžádalo také odpovídající úpravy podvozku. Náboje kol i samotná kola mají zesílenou konstrukci, zadní pneumatiky byly rozšířeny na 205 mm a posílením prošly rovněž zadní brzdy. Skříňová dodávka má navíc vyztuženou konstrukci karoserie v horní části. S „pětitunovým“ Transitem dále poprvé přichází do Evropy zesílená zadní náprava o nosnosti 3500 kg, která již prokázala svoji robustnost a odolnost v severoamerických variantách Transitu.

I nový „pětitunový“ Transit těží z pokročilých bezpečnostních, komunikačních a asistenčních technologií zavedených do řady Transit koncem roku 2019. Patří k nim komunikační a zábavní systém Ford SYNC 33 nebo Upfitter Interface Module, rozhraní mezi elektroinstalací vozu a nástavby. Díky němu může například výrobce sklápěče zajistit, aby se sklápěcí korbou nebylo možné manipulovat, pokud není vůz zaparkován a nemá zataženou ruční brzdu. Inovativní online funkce Fordu navíc pomáhají provozovatelům plánovat údržbu a minimalizovat prostoje. Sériově dodávaný palubní modem FordPass Connect umožňuje například dálkové aktualizace softwaru bez návštěvy servisu nebo kontrolu některých provozních parametrů vozu přes aplikaci FordPass Pro.

 

 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz