iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 3 / 2015 » Legrand: Chceme to nejlepší

Legrand: Chceme to nejlepší

 
03-2015

čtvrtek, 4. června 2015

Že zahraniční firmy upřednostňují při nákupu firemních aut vozy své země, na tom není nic neobvyklého a výjimkou není ani domácí zastoupení francouzské společnosti Legrand. V jeho vozovém parku najdeme pouze auta jediné značky. Všechna mají na kapotě znak se lvem nikoli nepodobným tomu českému...

 

Francouzská společnost Legrand působí ve 180 zemích světa a má více než 31 000 zaměstnanců. Legrand je světový specialista pro elektrické instalace a datové rozvody. V jeho portfoliu je i pestrá paleta zásuvek a vypínačů, organizátory vedení kabelů, nouzová osvětlení, audio a video vstupní systémy a řada dalších výrobků.

 

Sázka na Peugeot

České zastoupení Legrandu má ve svém vozovém parku 22 automobilů a všechny do jednoho pocházejí od stejné značky. Legrand vsadil na Peugeoty, a jak říká David Drozd, ředitel logistiky a provozu společnosti Legrand u nás, panuje s nimi ve firmě spokojenost. „Peugeoty máme ve vozovém parku již řadu let. Aktuálně se jedná o dvě 508, dvě 5008, dvě 3008 a šestnáct 308, přičemž 508 a 308 jsou ve verzi SW, tedy kombíky. Auta jsou seřazena hierarchicky, takže model 508 SW mají k dispozici jednatel a obchodní ředitel, já a vedoucí marketingu máme model 5008, vedoucí obchodního oddělení a vedoucí projektového týmu disponují modelem 3008, obchodní zástupci a technici mají 308 SW.“ Zajímavostí, v domácím prostředí ne zcela běžnou, je zvyk pořizovat všechny vozy v nejvyšším výbavovém stupni, tedy Allure. „Snažíme se mít auta co nejkomfortnější a dopřát zaměstnancům to nejlepší, co se v dané modelové řadě aktuálně nabízí. Vnímáme to tak, že v autech tráví zejména obchodní zástupci spoustu času a je tedy vhodné poskytnout jim auta, ve kterých se jim bude dobře cestovat a pracovat,“ vysvětluje David Drozd. 

 

Spokojenost na všech frontách

Legrand je francouzská firma, a tak její orientace na vozy francouzské provenience příliš nepřekvapuje, i když, jak David Drozd říká, nařízeno „shora“ to není. „Původně, zhruba do roku 2006, jsme měli ve vozovém parku vozy značky Renault, ale tehdejší jednatel měl dobré kontakty na Peugeot, a protože jsme tehdy nebyli s renaulty úplně spokojeni, přešli jsme právě k Peugeotu. Podle našeho mínění je to v současnosti nejlepší francouzská značka,“ vysvětluje David Drozd a dodává, že jsou s poskytnutými auty v současnosti všichni ve firmě spokojeni. „Já osobně si nemohu vynachválit model 5008, protože nabízí obrovský vnitřní prostor a díky posuvným samostatným sedačkám si člověk může nakonfigurovat interiér podle potřeby. To je zejména pro soukromé rodinné využití auta skvělé. Obecně samozřejmě platí to, co všude jinde, tedy že by zaměstnanci chtěli stále lepší a lepší auta. Ovšem my jsme na tom v porovnání například se zvyklostmi ve Francii velmi dobře co do výbavy vozidel i používaných modelů a další zlepšování už si dovolit nemůžeme. Musíme se chovat ekonomicky a nákup tak dobře vybavených aut, jaká máme, si musíme u mateřské společnosti obhájit,“ zdůrazňuje David Drozd.

Vylepšení se tedy zaměstnanci dočkají především díky generační obměně daného modelu. Tak se například obchodní zástupci mohou těšit na novou generaci modelu 308, protože již v příštím roce bude Legrand většinu těchto aut obnovovat. A půjde, tak jak už několik let, cestou operativního leasingu.

 

Opakované vítězství

„V minulosti jsme auta pořizovali na finanční leasing a k přechodu na operativní leasing nás vedle daňových změn přesvědčila komplexnost služby, která z nás sejmula nutnost věnovat vozovému parku dost pozornosti a úsilí. Snížila se administrativní náročnost a zjednodušila řada úkonů, které jsou s provozem firemních aut spojeny. Řada věcí tak mohla být přesunuta přímo na uživatele vozidel bez rizika, že se něco důležitého zanedbá,“ říká David Drozd. Na rozdíl od aut samotných není poskytovatel služby operativního leasingu jednotný. „Vždy, byť i na jediné auto, provádíme výběrové řízení. Navíc když se přiblíží obměna většího počtu vozidel, tak výběrové řízení rozšíříme i na jiné značky než Peugeot. Naposledy k tomu došlo v roce 2013, kdy jsme obměňovali dvě třetiny našich aut a výběrové řízení bylo vypsáno i na vozy značek Renault, Citroën a Hyundai. Peugeot ale opět zvítězil, protože nabídl nejlepší podmínky pro financování a také nejlepší užitné vlastnosti, zejména objem zavazadlového prostoru. Ten je pro nás velmi důležitý, protože obchodní zástupci s sebou vozí spoustu materiálu,“ vysvětluje David Drozd. Je zajímavé, že domácí Škodu firma nepoptávala. Důvod? „Škodovky jsou na našich silnicích běžná auta a my jsme chtěli něco jiného...“

 

Úskalí cenového tlaku

U operativního leasingu volí Legrand uzavřenou kalkulaci, auta jsou přitom pronajímána většinou na tři roky, během kterých ujedou v průměru 110 000 kilometrů. V současnosti je nejvíce aut pořízeno od ALD Automotive, dále jsou dodavateli také ČSOB Leasing a jedním autem je zastoupen i Arval. „V každém výběrovém řízení oslovíme v první řadě ty společnosti, se kterými již spolupracujeme. O nich už víme prakticky vše, takže se nemusíme obávat neočekávaných problémů a můžeme hodnotit jen cenovou nabídku na základě jednotných zadávacích podmínek.“

V těchto podmínkách je například výslovně uveden i dodavatel vozidel a servisních služeb, protože Legrand již léta využívá služeb společnosti AV Car z pražského Veleslavína. „Máme u nich nastaveny podmínky a nadstandardní služby, jako pick-up vozidel, mytí a podobně. Směřujeme tam servis všech našich aut. Obchodní zástupci z regionů to řeší tak, že auto v AV Car nechají, když přijedou do Prahy na poradu, a poté si jej buď vyzvednou, nebo ho AV Car přistaví. A protože už máme opravdu dlouhodobou spolupráci, můžeme se na ně spolehnout i při řešení různých problémů.“ Jak David Drozd zdůrazňuje osobní vazby a dlouhodobá spolupráce jsou dnes velmi důležité, protože nájemné operativního leasingu se stále snižuje, což je příjemné, ovšem s ním se bohužel snižuje také ochota leasingových společností platit za opravy a řešit různé déletrvající závady. „Dám příklad: problémy s brzdami. Občas se takové auto vyskytne. V minulosti nebyl problém vyměnit kotouče, destičky, udělat diagnostiku, aby se zjistilo, kde je problém. Buď to na sebe vzala leasingová společnost, nebo importér a věc se vyřešila. Dnes se zkoumá, zda vůbec něco měnit, nikdo se k tomu nemá. A protože my chceme mít auta bezpečná, tak musíme nakonec problém vyřešit sami ve spolupráci se svým servisem,“ vysvětluje současný problém David Drozd a dodává, že za tím účelem vytváří postupně určitou finanční rezervu právě pro pokrytí podobných situací. „Vyjde to vlastně nakonec nastejno: Sice ušetřím na výši splátek, což vypadá na papíře dobře, ale zároveň zaplatím víc za to, abychom měli auta opravdu v pořádku a mohli je s klidným svědomím zaměstnancům svěřit,“ uzavírá David Drozd. 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz