Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 4 / 2019 » Proměna

Proměna

 
04-2019

středa, 4. září 2019

Pokud bychom hledali na našem trhu nejkontroverznější značku, nemuseli bychom dlouho tápat. Tuto „anticenu“ třímal po řadu let neochvějně Hyundai. Na jednu stranu výrobce zajímavých aut, z nichž některá dokonce vznikají u nás, na druhou stranu importér, nad jehož stylem komunikace s médii, veřejností i vlastními dealery mnozí jen údivem kroutili hlavou. Uplynulo jen pět měsíců od zásadní změny ve vedení a Hyundai se mění. A to dost razantně...

 

Agresivně konfrontační styl komunikace a obchodních praktik byl poplatný filozofii dlouholetého ředitele domácího zastoupení Hyundai Vladimíra Vošického. Letos na začátku března byl ze dne na den z funkce odvolán a nedlouho nato se uvolněného „trůnu“ ujal Martin Saitz. Manažer s diametrálně odlišným stylem řízení, který navíc automobilku i její procesy dobře zná díky svému angažmá na Slovensku, kde tamní pobočku značky vedl tři roky. A v minulosti stál i v čele importu značek jako Volvo, BMW nebo Mitsubishi a zkušenosti má i z působení u Škody. Co všechno on a jeho inovovaný tým, jehož součástí se stala také nová marketingová ředitelka Jana Sekeráková, vymysleli, aby vymetli kostlivce a strašidla ze skříní?

 

Začněme tím asi nejméně příjemným, a to je kauza sporů s vlastními dealery. Jak tato široce medializovaná záležitost pokračuje? Daří se ji řešit?

Věřím, že ano. Krátce po mém nástupu jsme vstoupili s těmito dealery do jednání. Ta stále probíhají, protože to nejsou právně úplně jednoduché věci, ale myslím si, že jsme na dobré cestě. Osobně věřím, že většina těchto sporů bude brzy minulostí. My se s dealery soudit nechceme, naším přáním je to celé uzavřít. Jasně říkáme, že tak, jak tomu bylo dříve, se k nim chovat nebudeme.

 

Dalším kontroverzním tématem byla marketingová komunikace značky, která se někdy až dětinsky vymezovala vůči značce Škoda. Co s tím?

My jsme již naši komunikační strategii změnili a myslím, že zcela zásadně. Budujeme pozitivní komunikaci a nechceme se nadále agresivně vymezovat vůči konkurenci. Když to řeknu otevřeně, byla to podle mě špatná strategie. Konkurenci respektujeme, víme, že je silná, a v případě Škody se může opřít o dlouhodobou tradici. Hyundai ale patří mezi tuzemské i světové lídry trhu, a proto se musíme jako skutečný lídr také chovat, což znamená soustředění se na vlastní individualitu a své přednosti, namísto hledání chyb na druhých.

 

Těch věcí k řešení ale bylo a je určitě více. Co dalšího bylo třeba změnit nebo přehodnotit?

Po mém nástupu do funkce jsme vlastně v lecčem začínali od začátku. Prvním krokem bylo, že jsme vstoupili do komunikace s médii, omluvili jsme se jim za způsob, jakým jsme s nimi jednali v minulém období, a začali jsme narovnávat vztahy. O dealerech jsme již mluvili, ale stejně důležité pro nás bylo také navázat znovu vztahy s leasingovými společnostmi. Je toho před námi ještě hodně, co musíme napravit, ale chceme veřejnosti ukázat, že se prezentace a chování značky Hyundai na našem trhu změnily. Že to je dobrá značka, která nemá jen kvalitní auta, ale také se umí patřičně chovat...

 

Vrátím se ještě krátce k problému s dealery. Mnozí od Hyundaie odešli. Je možnost jejich návratu?

Určitě ano, my s nimi komunikujeme v tom duchu, že chceme nejen urovnat probíhající spory, ale že ti, kteří za minulého vedení odešli, u nás mají dveře otevřené, pokud by se chtěli vrátit zpět. A dnes už víme, že se někteří vrátit chtějí.

 

Celý rozhovor s Martinem Saitzem naleznete na stránkách magazínu FLEET firemní automobily č. 4/2019. O ukázkový výtisk zdarma si můžete napsat na info@ifleet.cz

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz