iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 5 / 2019 » Základna plná tajemství

Základna plná tajemství

 
05-2019

pondělí, 14. října 2019

Německý Rüsselsheim je historicky spjat s automobilkou Opel, ale od roku 1995 sídlí poblíž města i vývojové centrum korejské značky Hyundai. Právě do jeho přísně střeženého areálu jsme v průběhu frankfurtského autosalonu zavítali na krátkou návštěvu.

 

Rozlehlé parkoviště před oploceným areálem s moderní budovou s průčelím do půlkruhu naznačuje, že právě za onen plot smí málokdo. I většina místních zaměstnanců parkuje vně areálu vývojového centra Hyundai poblíž německého Rüsselsheimu. Procedura pro vstup dovnitř je přísná. Svá zavazadla musíme nechat na vrátnici, pak tu vyplníme rozsáhlý formulář a nakonec můžeme projít přes elegantní prostranství s velkou vodní plochou na hlavní recepci.

I tady se dovnitř dostáváme pouze poté, co nás obsluha pustí zabezpečeným vchodem. Na recepci pak nastupuje druhé kolo registrace a také povinné zalepení mobilních telefonů. Ty putují do igelitového sáčku, který zaslepí čočky fotoaparátů, telefon však jinak zůstává vcelku použitelný. Je to povinné bezpečnostní opatření pro všechny hosty, i když je jasné, že se tu k ničemu extra tajnému nedostaneme. Obzvlášť, když v blízkém Frankfurtu nad Mohanem právě probíhá tradiční autosalon a řada zaměstnanců vývojového centra je na něm přítomna. Tajné projekty, které se tu mohly skrývat, jsou teď vlastně hvězdami autosalonu. Neznamená to, že by v útrobách nebylo tajných projektů víc než dost, ale ty jsou samozřejmě před našimi zraky pečlivě ukryty.

A tak zaznamenáme jen tři neobvyklé „objekty“. Na malém parkovišti vedle hlavního prostranství před budovou například stojí moderní elektrický londýnský taxík LEVC TX, jehož přítomnost naši hostitelé přejdou mlčky. V ústí jedné z chodeb vývojového centra pak vidíme zamaskovaný exemplář nové generace typu i10, která si právě odbyla ve Frankfurtu svou premiéru. A třetí zvláštností je závodní speciál, který tu nakládají do kamionu zrovna, když míříme na oběd.

 

Široký záběr

Tato skladba tří náhodných setkání s různými automobily v Hyundai Motor Europe Technical Center, jak se vývojové centrum oficiálně nazývá, ukazuje na širokou skladbu úkolů, kterou místní pracoviště plní. Cizí auto může posloužit k analýze určitých použitých řešení, automobilky si vozy za tímto účelem docela často vzájemně půjčují, nebo si prostě objekt zájmu konkurent jednoduše koupí. Maskovaná i10 ukazuje, jak důležité jsou práce na těch nejběžnějších automobilech a závodní vůz zase naznačuje, že tu mají inženýry i pro tak specifický vývoj.

A to by se měl záběr vývojového centra z několika důvodů ještě rozšiřovat. Zatímco v Koreji má tamní vývojové centrum Namyang doslova obří rozměry samostatného města (pracuje tu až 10 000 lidí), evropské centrum si zatím vystačí s 330 specialisty. Zatím... Množství místních aktivit se totiž neustále rozšiřuje. V areálu se například nachází také designérské centrum značky Kia. „Vůbec tam nesmíme, ani se s nimi nesmíme bavit,“ směje se náš hostitel Vittorio. Podle něj je možné, že k evropským aktivitám přibyde i značka Genesis, která je prémiovou odnoží Hyundaie. Jestli získá Genesis samostatné pracoviště v Rüsselsheimu, ale není jasné.

 

Celý článek Luďka Vokáče z jeho návštěvy vývojového centra Hyundaie naleznete na stránkách magazínu FLEET firemní automobily č. 5/2019. Objednat si jej můžete na info@ifleet.cz 

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2019 - registrace

Den s Fleetem 2018Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz