Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 6 / 2013 » Nepřepálené pojistky

Nepřepálené pojistky

 
6-2013

úterý, 3. prosince 2013

Pojištění firemních vozidel patří k základním nástrojům rizikového managementu každého fleetu. Společně s preventivními nástroji pomáhá eliminovat škody a jejich dopad na samotného provozovatele. Firmy věnují optimalizaci pojištění stále více pozornosti a mají z čeho vybírat...

 

Pojišťovny mezi privátní a firemní klientelou rozlišují. Některé jen rozdílnou sazbou, jiné nabídkou specializovaných produktů a doplňkových služeb. Pojišťovny se shodují, že firemní zákazníky stále více zajímají vedle samotného pojistného krytí další návazné služby, jako jsou asistenční služby nebo programy zajišťující komfortnější (a hlavně rychlejší) likvidaci pojistných událostí. „Vývoj požadavků se nejvíce projevuje důrazem na široký rozsah nabízených asistenčních služeb spolu s požadavkem na vyšší varianty limitů krytí z povinného ručení. Naopak v oblasti havarijního pojištění registrujeme tlak na snižování rozsahu krytí nebo pojistných částek vozidel vedoucích ke snížení plateb za toto nepovinné pojištění,“ uvádí Petr Milata, tiskový mluvčí ČSOB Pojišťovny. Také u Triglav pojišťovny zaznamenali podle metodičky flotilového pojištění Jarmily Trágerové v poslední době rostoucí poptávku po vyšších limitech u povinného ručení. Vedle toho však registrují také požadavky firem na širší spektrum spoluúčastí u havarijního pojištění: „Obecně si dopravci u svých flotil více hlídají škodní průběh a nastavují různá preventivní opatření ke snížení potenciálních škod, což má příznivý dopad na výši pojistného,“ upřesňuje Jarmila Trágerová. Tlak na cenovou optimalizaci pojistného vnímají i jinde: „Firmy se snaží pojištění cenově optimalizovat, což je někdy na úkor rozsahu krytí rizik, která aktuálně vnímají jako méně nebezpečná. Více se zajímají o postup v případě škody, zejména jak rychle mohou obdržet náhradu. Pro své pracovníky využívající firemní vozy se snaží vyjednat co nejširší a všestrannou asistenci na cestách, aby se jim dostalo účinné a rychlé pomoci v nouzi,“ komentuje stávající trendy u společnosti UNIQA pojišťovna vedoucí jejího marketingu a PR Eva Svobodová.

Zkušenosti České podnikatelské pojišťovny hovoří o tom, že firemní klienti dnes požadují především úplnou ochranu svého autoparku, takže vedle povinného ručení nebo havarijního pojištění stále více pojišťují skla, zavazadla a uzavírají úrazové nebo strojní pojištění. „Zejména transportní či spediční firmy pak požadují kvalitní asistenci pro případ nehody nebo poruchy, a to s platností po celé Evropě,“ uvádí Renata Čapková, tisková mluvčí České podnikatelské pojišťovny. Obdobný trend u svých zákazníků vysledovali také u lídra trhu, České pojišťovny: „Firemním zákazníkům stále méně stačí jen základní pojištění, tedy povinné ručení a havarijní pojištění. Velmi se začalo z jejich strany dbát na kvalitní asistenční služby, které s pojištěním získají,“ potvrzuje Jan Marek, mluvčí a manažer komunikace České pojišťovny a s podobnými závěry přichází i Radek Baštýř, vedoucí flotilového autopojištění Allianz pojišťovny: „Od dob, kdy klientům stačilo jednoduché povinné ručení a havarijní pojištění, se posunuje zájem našich klientů směrem k daleko specifičtějším požadavkům na pojistné krytí, spoluúčasti, speciální nabídce služeb i třeba neomezené asistenční službě.“

U Generali pojišťovny vnímají specifika a dynamičtější vývoj u firemních zákazníků, a to především v poptávce po dalších službách jak v oblasti správy pojištění, tak i likvidace pojistných událostí. „Větší důraz obvykle firemní klient klade na detailnější porovnání jednotlivých nabízených produktů,“ uvádí tiskový mluvčí Generali pojišťovny Jiří Cívka.

 

Kompletní obsáhlý materiál o možnostech pojištění firemních vozidel naleznete v magazínu FLEET firemní automobily 6/2013

 

Napsal: ifleet

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz