iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Nové modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

 

pátek, 20. května 2022

(TZ: Volkswagen) „Model T1 byl ikonou 50. let minulého století,“ říká Jozef Kabaň, šéfdesignér značky Volkswagen. „S modelem ID. Buzz přenášíme jeho DNA do éry elektromobility. Geny a stylistické prvky této ikony úspěšně transformujeme do digitální éry. ID. Buzz je nadčasový, trvale udržitelný, a přitom extrémně funkční – díky těmto vlastnostem je jedinečný."

 

Volkswagen vstupuje s modelem ID. Buzz do nového segmentu trhu, a urychluje tak v rámci strategie ACCELERATE realizaci své elektrické ofenzivy ve všech automobilových třídách. Do roku 2030 bude nejméně 70 procent prodeje automobilů značky Volkswagen v Evropě připadat na čisté elektromobily, což je více než jeden milion vozidel. V Severní Americe a Číně dosáhne podíl elektromobilů nejméně 50 procent. Jasný charakter. Tvarové řešení modelů ID. Buzz1 a ID. Buzz Cargo1 – tedy Bus a Transporter – je inspirováno jejich předchůdci. „Ikona má hodně společného s jednoduchostí,“ říká Marco Antonio Pavone, vedoucí vnějšího designu značky Volkswagen. „Každé dítě dokáže několika liniemi načrtnout auto, jakým je T1. A když vidím ID. Buzz, mohu říct: Tady se nám to opravdu povedlo.“ Roland Faller, vedoucí vnějšího designu značky Volkswagen Užitkové vozy, k tomu dodává: „ID. Buzz Cargo je nejen praktickým vozem pro přepravu nákladu, ale svým výrazným designem a vysokou úrovní funkčnosti také pozoruhodnou inovací.“

Harmonické proporce a velmi dobrá aerodynamika
Velká kola jsou posunuta co nejblíže k rohům karoserie, což umožnilo optimálně využít prostor nad kompaktním půdorysem. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu, který je mimořádně důležitý pro hospodárnost elektromobilu, je u modelu ID. Buzz pouhých 0,285, zatímco u klasického modelu T1 to bylo 0,44. Dvoudílná kola. Mimořádný význam mají také kola, která přesvědčí vlastním designovým stylem a současně jsou i důležitá pro hospodárnost vozu, a tím i pro jeho dojezd. „Pro elektromobil jsou kola opravdu velmi důležitá,“ říká Ranbir Kalha, designér odpovědný za kola. „Kola musejí splňovat řadu technických požadavků. Prvním bodem je samozřejmě aerodynamika, druhým hmotnost. Speciálně u modelu ID. Buzz máme kola, která vypadají jako jednodílná, ale ve skutečnosti se jedná o hybridní kola – složená ze dvou dílů, díky čemuž jsou velmi lehká. Nejdelší rozvor náprav na platformě MEB. Bulli z roku 1950 – jeho přesné označení zní Typ 2 T1 – měl speciálně pro tento model vyvinutou, samonosnou karoserii s vnější délkou 4,28 metru a rozvorem náprav 2,40 metru. Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jsou o 40 centimetrů delší. Jejich základem je mnohostranná modulární elektromobilová platforma MEB koncernu Volkswagen. Rozvor náprav 2,99 metru je v rámci modelů na platformě MEB dosud nejdelší. Exteriérový designér Einar Castillo Aranda k tomu říká: „Platforma nám svými kompaktními komponentami pohonu umožnila umístit přední kola daleko dopředu a řidiče posadit relativně vysoko v přední části vozu. Výsledkem je monolitická silueta s harmonicky integrovanou kapotou.“ Přestože ID. Buzz nemá spalovací motor, který v konvenčních modelech často zabírá značný prostor, je v jeho přední části uloženo velké množství techniky od agregátu topení a klimatizace až po elektromechanický posilovač brzd. To vyžadovalo intenzivní koordinaci vývojových prací. „V zóně, kde jsou uloženy světlomety, je velmi málo volného místa. Hodně jsme s kolegy z technického vývoje diskutovali o možnostech, jak dosáhnout toho, aby plochy karoserie co nejvíce přiléhaly ke kolům. I zde stálo v popředí přání zachovat monolitickou siluetu,“ vysvětluje Aranda. Klíčové slovo: světlomety. Stejně jako všechny modely ID. sází i ID. Buzz kompletně na LED diody. Na přání se dodává systém IQ.LIGHT. Tyto LED Matrix světlomety výrazně utvářejí identitu vozu, jak říká Urs Rahmel, vedoucí designu osvětlení a kol: „Pro nás bylo důležité, abychom světelnými animacemi dodali vozu do jisté míry lidský charakter. ID. Buzz díky tomu inteligentně komunikuje se svým okolím.“ Rahmelova kolegyně Sandra Sturmatová to ještě podrobněji rozvádí: „ID. Buzz je členem rodiny ID., takže i u něj se spustí uvítací proces, jakmile se řidič přiblíží ke svému vozu ID. Buzz. Přitom to vypadá, jako by vůz otevřel oči a snažil se navázat oční kontakt. Jsme přesvědčeni o tom, že na základě této interakce přeskočí emocionální jiskra.“ Interiér s klidným designem. Čistota designu modelů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo odpovídá genetickému základu klasického modelu T1, ovšem ve svébytné, moderní interpretaci. V interiéru je tato filozofie patrná například – stejně jako v modelu T1 – na rovných liniích přístrojové desky s přehledně nad sebou uspořádanými prvky. Tyto prvky jsou součástí chytrého konceptu ovládání s multifunkčním volantem a dvěma digitálními displeji.

Velkorysý open space
Díky kompaktnímu elektrickému pohonu a sadě akumulátorů uložené v podlaze vozu vznikl „open space“ – prostorový koncept s velkorysou nabídkou místa, v němž jsou ještě více středem pozornosti lidé se svými potřebami. Řidič i cestující mají uvnitř k dispozici dostatek prostoru včetně velkého počtu odkládacích schránek a rozhraní. V perfektním souladu. Design musí být s funkčností v dokonalém souladu v každém detailu. Doreen Langnerová z oddělení interiérového designu CAD to vysvětluje na příkladu ambientního osvětlení: „Již na základě konstrukčních dat na počítači testujeme, jak bude světlo uvnitř vozu vypadat. Pokud se odráží na čelním okně, musíme design přístrojové desky přizpůsobit tak, aby její povrch světlo pohlcoval a zákazníky nic nerušilo.“ Tkanina z recyklovaného materiálu. Při výběru materiálů pro model ID. Buzz hrála důležitou roli trvalá udržitelnost. Interiér se kompletně obejde bez kůže ze zvířat. Pro některé části čalounění se používá tkanina, jejíž vlákna se získávají recyklací PET lahví a plastů vylovených z moří a oceánů. Marion Dürrová, designérka z oddělení barev a materiálů, k myšlence trvalé udržitelnosti ještě dodává: „Vytvořili jsme skvělé kombinace kvalitních materiálů. Přitom jsme místo na chrom vsadili na chromový lak a místo pravého dřeva použili jeho napodobeninu.“

Video o exteriéru naleznete zde 

Na video o interiéru se můžete podívat zde

 

Napsal: redakce

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz