Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Porsche Česká republika zahajuje "dobu elektrickou"

Porsche Česká republika zahajuje "dobu elektrickou"

 
vw-0

úterý, 28. ledna 2020

Porsche Česká republika stojí coby importér značek Volkswagen, Audi, Seat a VW Užitkové vozy na „startovní čáře“ nové éry osobní mobility. To je hlavní aktuální motto, které tato společnost zdůraznila i na své dnešní výroční tiskové konferenci.

 

Značky koncernu Volkswagen, které Porsche Česká republika na našem trhu reprezentuje, uvedou letos na trh trojici elektromobilů a šest nových plug-in hybridů. Nejdůležitějším bude v mnoha ohledech elektromobil Volkswagen ID.3, jehož ceny budou začínat na 800 000 Kč (včetně DPH). To však bude pouze začátek, protože Volkswagen nadále trvá na svém plánu uvést do roku 2029 na trh až 75 čistě elektrických modelů a zhruba 60 hybridů. „Stojíme na prahu nové doby, která přináší elektromobilitu a my budeme tím, kdo udává trend,“ komentuje situaci Jan Hurt, jednatel Porsche Česká republika. „Kromě čistě elektrických modelů představíme rovněž hybridní vozy, jež jsou nedílnou součástí nových trendů mobility. S tím musí jít ruku v ruce vybavenost dealerů. U nich intenzivně probíhají školení personálu s cílem nejen prodávat, ale také servisovat hybridy a elektromobily, a proces vybavenosti potřebnými zařízeními, zejména pak dostatečným množstvím nabíječek.“ Porsche ČR mimochodem očekává, že již v roce 2025 budou elektrické a hybridní vozy tvořit až pětinu prodejů společnosti. Jaký byl ale pro importované značky koncernu Volkswagen loňský rok a co nového od nich můžeme očekávat letos?

 

Volkswagen: Vstříc době elektrické

Volkswagen si vloni udržel pozici nejúspěšnější importované značky co do počtu registrovaných vozidel (20 869 registrací). Značku může těšit, že se navzdory oslabování trhu vozů střední třídy prodejně drží model Passat, pozicí nejoblíbenějšího modelu svého segmentu se chlubí také Touareg. Vedle zmíněného elektromobilu ID.3 nebo hybridního Golfu GTE nebudou mezi letošními novinkami chybět ani konvenční modely, zejména nového Golfu osmé generace,

jehož předprodej byl zahájen v polovině ledna. „Model Golf po desetiletí definuje značku Volkswagen a širokému spektru našich zákazníků přináší pokrok a nové technologie z vozů vyšších tříd. Osmou generaci charakterizuje digitalizace a konektivita, v základní výbavě již figuruje například digitální panel přístrojů či LED světlomety,“ říká Jiří Štoček, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy. V nabídce se objeví i deriváty jako sportovně laděné vznětové GTD, zážehové GTI nebo provedení Golf R, které dostane oproti stávajícímu provedení zvýšený výkon (o 24 kW na 245 kW). Ve druhé polovině roku pak nabídku doplní kombi Variant a outdoorové provedení Alltrack. Faceliftu se letos dočkají modely Tiguan a Arteon, plug-in provedení se dočká Touareg R.

 

Volkswagen Užitkové vozy: Vládce segmentu

Divize užitkových vozů značky Volkswagen uzavřela loňský rok s 6637 registracemi nových vozů (+ 6,3 %) a ovládla tak pořadí registrací v segmentu N1 a N2. „Říci, že rok 2019 byl pro značku Volkswagen Užitkové vozy v České republice mimořádně úspěšný, je málo. V uplynulém roce jsme totiž dosáhli nejlepších prodejních výsledků v historii. Velký dík za to patří všem našim klientům i celé naší prodejní a servisní síti,“ říká k tomu Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy. Na tomto výsledku se podílejí všechny modelové řady, přičemž Amarok zaznamenal největší meziroční růst (+ 15,2 %). Největší poptávce se tradičně těší modelová řada T, která byla v závěru loňského roku uvedena na český trh v modernizovaném provedení T6.1. V letošním roce představí Volkswagen novou generaci modelu Caddy.

 

Audi: Plug-in ofenzíva

Pro Audi byl rok 2019 rokem stabilizace. „Doplnili jsme portfolio modelů a motorizací, zahájili nástup nízkoemisní mobility reprezentované modely Audi e-tron a PHEV vozy, zároveň jsme rozšířili i nabídku vysokovýkonných sportovních modelů RS a faceliftovali supersport R8,“ hodnotí uplynulý rok Marcel Archleb, vedoucí divize Audi. „Naši pozornost jsme celkově směřovali k dlouhodobě udržitelným obchodům a v některých případech upřednostnili kvalitu před kvantitou.“ Audi u nás vloni registrovalo 2600 vozů, což je z trojice německých prémiových značek zdaleka nejméně (BMW: 5386 vozů, Mercedes-Benz 7322 vozů) a přiblížilo se jí například Volvo (2334). Nejúspěšnějším modelem je nová generace A6 (540 vozů) a faceliftované provedení Q7 (včetně verze SQ7) a Q8/SQ8. Obě modelové řady zaznamenaly shodně 418 objednávek). Audi Q8 se dočkalo špičkové zážehové verze RS Q8, model Q3 se dočkal provedení Sportback a model Q5 se dostal plug-in hybridní provedení TFSIe. Letošní rok bude ve znamení tohoto pohonu, protože jej dostanou modely A6, A7, A8 a Q7.

 

Seat/Cupra: Nový Leon i el-Born

Hlavní novinkou bude pro letošní rok nová generace modelu Leon, do konce roku nabídne španělská větev koncernu také svůj první elektromobil el-Born a první kusy by se měly do konce roku dostat i k nám. V roce 2019 si u nás Seat meziročně polepšil. „Těší mě, že k celkové pozitivní bilanci značky Seat výraznou měrou přispěl také náš trh. S 6671 registrovanými vozy jsme zaznamenali meziroční nárůst o 9,96 procenta, za což bych rád poděkoval všem našim nadšeným a spokojeným zákazníkům,“ říká Aleš Novák, vedoucí divize Seat/Cupra. Sportovní subbrand Cupra letos nabídne novinku Formentor a provedení Cupra Leon.    

 

Moon: podpora elektromobility

V roce 2019 zahájila společnost Porsche Česká republika projekt komplexního řešení nabíjecí infrastruktury s názvem Moon. Česko se tak stalo jednou z pěti pilotních zemí, kde začala působit stejnojmenná dceřiná firma Porsche Holding Salzburg, která je také mateřskou společností Porsche Česká republika. Značka Moon nabízí dealerům i zákazníkům nejmodernější nabíjecí infrastrukturu, od elektronicky řízeného kabelu pro nabíjení střídavým proudem (až 22 kW) přes nástěnné nabíječky, domácí akumulátorové systémy a fotovoltaické systémy až po zařízení pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 300 kW. Zákazník tak bude mít možnost si již při objednání elektromobilu zvolit nabíjecí systém ovládaný přes aplikaci v telefonu. Za krátké působení v roce 2019 se podařilo klientům dodat 117 zařízení Moon za bezmála 6,5 milionu Kč, přičemž nejprodávanějším produktem se stal Wallbox Moon connect AC 22 kW.

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz