Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Užitková auta od Fordu a Volkswagenu budou „příbuzní“. Automobilky zahajují spolupráci

Užitková auta od Fordu a Volkswagenu budou „příbuzní“. Automobilky zahajují spolupráci

 
ilustracni-0

středa, 16. ledna 2019

To, o čem se už delší dobu hovořilo, bylo včera definitivně potvrzeno. Ford a Volkswagen vstupují do rozsáhlé alianční spolupráce, která reprezentuje objem přes 1,2 milionu vozidel ročně. Nejde o majetkové propojení automobilek, pouze o spolupráci na vývoji a výrobě lehkých užitkových vozů.

 

Ford si doposud nechával svá užitková auta pro sebe. Na rozdíl od ostatních automobilek nikdy nevstoupil do společného podniku, který by vyráběl generické modely Transit s jinou značkou. Obchodní úspěch užitkových fordů nic takového nevyžadoval. Volkswagen po období spolupráce s Mercedesem také vsadil při vývoji nové generace Crafteru na vlastní síly a legendární Transporter také nikomu jinému “nepůjčil”. Nyní oba “solitéři” spojí síly právě v oblasti užitkových vozů. Začnou středně velkými terénními pick-upy a pak budou pokračovat klasickými užitkovými modely určenými pro evropské trhy. Chtějí tím lépe čelit novým výzvám v rychle se měnícím automobilovém průmyslu.    

 

Amarok od Fordu

Šéf Volkswagenu Herbert Diess a ředitel Fordu Jim Hackett potvrdili, že automobilky vyvinou společné užitkové vozy a středně velké pick-upy již pro rok 2022. Aliance umožní vysokou míru efektivity a díky tomu zajistí úspory v rámci vývoje, logistiky i výroby. To by mělo příznivě ovlivnit hospodářský výsledek obou automobilek již v roce 2023. Vše začne novým terénním pick-upem, jehož vývoj a výrobu pro obě značky dostane na starost Ford. Volkswagen tak ukončí vlastní vývoj modelu Amarok. Pro Ford to není nová situace, jeho Ranger byl v minulosti vyráběn také jako Mazda BT-50 (zajímavostí je, že předtím tomu bylo naopak - Mazda dodávala své pick-upy Fordu). Na trhu terénních pick-upů přibyla v posledních letech konkurence a tlak na efektivitu se v tomto kdysi cenově méně citlivém segmentu zvýšil.

Ford bude odpovědný také za vývoj a výrobu velkých dodávek, napříště tedy budou Transit a Crafter přímými technickými sourozenci. Volkswagen se naopak bude v rámci spolupráce věnovat městským dodávkám. Zatím nebylo upřesněno, zda se to týká pouze modelu kategorie Caddy, nebo se pod značkou Ford objeví také budoucí generace středně velkého LUV VW Transporter...    

 

Strategická spolupráce

Kromě spolupráce na vývoji dodávek a pick-upů se zároveň oba automobiloví giganti shodli na možnosti budoucí spolupráce v oblastech autonomie, služeb komplexní mobility a elektromobility. Za tím účelem podepsali jejich představitelé příslušné memorandum. Konkrétní rozsah spolupráce zatím nebyl stanoven a otevřena je podle všeho i možnost spolupráce v dalších oblastech. Dá se předpokládat, že bude mít Ford zájem zejména o technologie navázané na elektromobilitu, což je oblast, ve které udělal koncern Volkswagen v posledních letech mimořádný pokrok a očekává se, že se v nejbližší době stane elektromobilním lídrem. Jeho speciální platforma MEB, která by měla umožnit výrobu cenově dostupných elektromobilů, by se Fordu, který v této oblasti zaostává, jistě hodila...

Nad spoluprací Fordu a Volkswagenu bude bdít speciální komise, vedená přímo Hackettem a Diessem, oba šéfy v ní samozřejmě doplní řada odborníků z obou automobilek. Nejedná se o první spolupráci Volkswagenu a Fordu, v devadesátých letech vyvinuly a vyráběly obě automobilky v portugalském Palmele velké MPV, prodávané jako Ford Galaxy, Volkswagen Sharan a SEAT Alhambra.    

 

 

 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz