iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Dacia Spring Electric: První dostupný elektromobil?

Dacia Spring Electric: První dostupný elektromobil?

 
spring

pondělí, 19. října 2020

Elektromobily se objevují v nabídce dalších a dalších značek. Nově se mezi ně zařazuje také Dacia, která představila model Spring Electric. Je to malé městské auto, určené nejen k přepravě maximálně čtyř osob, ale také třeba, v užitkové verzi, pro rozvážku zboží.

 

Dacia Spring Electric se představila ve třech verzích. Kromě zmíněné osobní a užitkové (Cargo), bude v nabídce také verze určená pro služby sdílení vozidel. Automobilka jej prezentuje jako jednoduchý a praktický městský elektromobil se vzhledem evokujícím SUV a s nadstandardní vnitřní prostorností. K SUV efektu přispívá i větší světlá výška 150 mm. Jinak je Dacia Spring MIniautomobil. Na délku měří 3,73 m, je tedy o 3 cm delší než Suzuki Ingnis, kterému se blíží asi nejvíce (až na druh pohonu). Nejmenší Suzukije ale zase o 4 cm širší a výrazně vyšší. Zatímco Dacia Spring je vysoká 1,51 m, Suzuki Ignis 1,6 m. Částečně za to může také o 3 cm vyšší světlá výška Suzuki Ignis. Pro jízdu ve městě je malá Dacia Spring Electric jako stvořená nejen díky elektropohonu, ale také díky malému poloměru otáčení (4,8 m).     

 

Výkon a dojezd? Dostatečný... 

Baterie má kapacitu 26,8 kWh a zásobuje energií elektromotor o výkonu 33 kW. Dojezd podle WLTP je 225 km, v městském provozu pak až 295 km. Pro zamýšlený druh provozu jsou to hodnoty docela slušné. Maximální rychlost je 125 km/h. Dobíjet je elektrickou Dacii možno střídavým proudem, za příplatek i stejnosměrným, ovšem s limitem výkonu 30 kW. Palubní nabíječka pro střídavý proud má výkon 6,6 kW, nevyužije tedy plně Wallbox s výkonem 7,4 kW, přesto je jeho pomocí možno baterii dobít za méně než 5 hodin, při nabíjení výkonem 3,7 kW to je necelých 8 hodin. K vozidlu je k dispozici bezplatná aplikace MY Dacia, která zobrazuje přes smartphone v reálném čase úroveň stavu baterie či zbývající dojezd v kilometrech a umožňuje také vzdáleně spustit klimatizaci a lokalizovat vozidlo v reálném čase. Je-li Spring Electric připojen k dobíjení, aplikace může informovat o stavu nabíjení, a také jej lze jejím prostřednictvím spustit nebo zastavit.

 

Pro čtyři pasažéry

V interiéru Dacie Spring je místo pro čtveřici cestujících, zavazadlový prostor nabídne objem 280 l. Zadní sedadla jsou navíc sklopná, zavazadelník tak lze zvětšit až na 600 l. Sériová výbava zahrnuje například dálkové centrální zamykání a elektricky ovládaná boční okna vpředu i vzadu. Přístrojový štít tvoří digitální displej o úhlopříčce 3,5 palce. Manuální klimatizace, multimediální výbava, parkovací asistent, elektricky ovládaná zpětná zrcátka a plnohodnotné rezervní kolo budou součástí příplatkové výbavy. Multimediální systém Media Nav zahrnuje dotykový sedmipalcový displej, rádio s DAB, kompatibilitu s Apple CarPlay a Android Auto, Bluetooth a port USB. Součástí systému je i hlasové ovládání přes smartphone, které lze aktivovat tlačítkem na volantu.

Sériová bezpečnostní výbava zahrnuje kromě jiného omezovač rychlosti, ABS, ESP, elektronický rozdělovač brzdného účinku, šest airbagů, nouzové volání (tlačítko SOS), automatické rozsvěcování světel a automatické nouzové brzdění (systém je aktivní v rozmezí 7 až 125 km/hod).  

 

Verze pro sdílení a náklad

Díky účasti v projektu ZITY, což je služba sdílení aut, provozovaná skupinou Renault a Ferrovial v Madridu a Paříži, vyvinula Dacia také provedení pro trh sdílených vozů. Tento Spring je již z výroby připraven pro zástavbu technologií operátorů, které umožňují lokalizaci vozu a jeho odemykání a zamykání pomocí smartphonu. Tato verze je k dispozici v bílé a stříbrné barvě a bude nabízena s černým čalouněním a vůči zašpinění odolným potahům sedadel. Mimo jiné bude standardně vybavena DC dobíjením, couvací kamerou a parkovacími senzory vzadu. Řidič bude mít k dispozici multimediální systém s funkcí zrcadlení smartphonu přes Apple Car Play a Android Auto. 

Druhou specifickou verzí je užitkové provedení Cargo, které má namísto dvojice zadních sedadel nákladový prostor. Ten má plastový potah podlahy a vnitřních podběhů, čtyři upevňovací oka a přepážku oddělující cestující od nákladového prostoru. Ložná délka této verze činí 1033 mm, objem nákladového prostoru je 800 litrů a lze v něm přepravovat náklad o hmotnosti až 325 kg. Spring Electric Cargo bude k dispozici jen v bílé barvě, sériová výbava ovšem bude zahrnovat manuální klimatizaci či rádio (s Bluetooth, portem USB a předinstalací držáku telefonu). Kola jsou ocelová, zrcátka a kliky dveří nelakované. V tomto provedení při očekávané příznivé ceně by se mohla elektrická Dacia stát favoritem mnoha městských rozvážkových služeb.  

Na Dacii Spring Electric bude poskytována záruka 3 roky/100 000 km a na baterii 8 let/120 000 km. Objednávky začne automobilka přijímat na jaře 2021. Ceny zatím nejsou známy, ale spekuluje se, že by se mohly dostat v základním provdení dokonce pod hranici 300 000 Kč.  

 

 

 
 
 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2020 - registrace

Den s Fleetem 2020Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz