iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Frankfurt: Nový Land Rover Defender

Frankfurt: Nový Land Rover Defender

 
defender-2020

úterý, 10. září 2019

Land Rover představil na dnes zahájeném autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem dlouho očekávaného nástupce ikonického modelu Defender. Nový off-road pro nejtvrdší podmínky se předvedl stylově, když expozici ozdobila i auta umístěná v prudkém svahu. A podle vysílaného přenosu zvládne nový Defender třeba i extréní boční náklon 42°.

 

Ještě před premiérou absolvoval nový Defender jízdu údolím hradů v kazašském kaňonu Charyn. Za volantem seděl známý horolezec Kenton Cool (14 výstupů na Mount Everest), který následně potvrdil schopnosti nového Defenderu coby odolného terénního vozu s vynikající terénní průchodností. Land Rover v souvislosti s novinkou hovoří o začátku zcela nové rodiny aut v řadě různých verzí. Zpočátku bude nabízen ve dvou délkových provedeních s označením 90 a 110, přičemž první nabídne až šest míst, druhé až sedm míst. Do dvou let se objeví také provedcení 130 s až osmi místy v interiéru. Objevit by se měly i různé užitkové varianty, včetně pick-upu, nic se zatím neví o armádním provedení, které mělo u předchozí generace označení Wolf (naše armáda jej ovšem nemá, té koupili politici bohužel jen obyčejné civilní provedení).

Výbavové stupně budou označeny Defender, S, SE, HSE, First Edition a vrcholné provedení Defender X. O vylepšení a personifikaci se postarají výbavové pakety Accessory Packs. The Explorer, Adventure, Country a Urban. Každý má svůj osobitý charakter. Provedení First Edition s některými unikátními prvky bude k dispozici po dobu jednoho roku od zahájení prodeje.

 

V novém hávu

Co do designu se návrháři nenechali příliš svazovat předchůdcem, na rozdíl od Mercedesu třídy G je v tomto případě vzhled zcela nový, odkazy na předchůdce jsou spíš v detailech, mezi které patří možnost rezervního kola na zadních dveřích. Interiér je kombinací moderních technologií s pragmatickým a funkcionalistickým přístupem, který některými odkrytými částmi konstrukce připomíná předchůdce i fakt, že se stále jedná a auto pro tvrdou službu.   

“Nový Defender se bude prodávat na 128 trzích po celém světě a splňuje nebo překračuje nejpřísnější emisní a bezpečnostní požadavky na světě. Kombinací pokročilých technologií a odolné mechaniky jsme zajistili odolnost a jízdní charakter, jaký může nabídnout jen Defender. Se čtyřmi pakety pro personalizaci, dvěma karoseriemi a rozsáhlou nabídkou dopňků a výbavových porvků si mohou zákazníci přizpůsobit Defender tak, aby představoval jejich dokonalého 4x4 společníka, ať už je jejich životní styl jakýkoli,” uvedl Felix Bräutigam, ředitel prodejů Land Roveru.   

 

Extrémní hodnoty pro extrémní provoz

Pro nový Defender vyvinula automobilka architekturu D7x (x jako extrémní), která je postavena na lehkém hliníkovém monokoku. Celá konstrukce zajišťuje nejtužší karoserii, jakou kdy Land Rover vyrobil. Je trojnásobně tužší než konstrukce s nosným rámem, běžná u klasických offroad vozů. Také díky tomu mohli konstruktéři použít nezávislé zavěšení kol bez omezení terénní průchodnosti. K pohonu jsou určeny zatím čtyři agregáty, všechny přeplňované: Zážehový P300 o výkonu 221 kW a točivém momentu 400 N.m a šestiválec P400 nabízející až 294 kW a 550 N.m reprezentují zážehové verze. Vznětový D200 poskytne výkon 147 kW, výkonnější provedení D240 pak 177 kW. Oba nabídnou shodně točivý moment 430 N.m. Všechny motory budou spojeny výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou. Již příští rok obohatí nabídku také plug-in hybridní verze.    

Pro jízdu v terénu jsou důležité takové údaje, jako světlá výška 291 mm nebo špičková brodivost 900 mm. Pro zvýšení trakce a optimální využití hnacího ústrojí je k dispozici systém Terrain Response s širokými možnostmi nastavení vozu. Zahrnuje nejen automatický režim, ale nově i možnosti pokročilého nastavení řidičem. Po novém Evoque dostává také nový Defender “průhlednou kapotu”, tedy systém ClearSightGround View, který na displej v interiéru přenáší obraz situace pod přídí vozu. Zaujme také možnost tahat přívěs o hmotnosti až 3500 kg nebo zatížit střechu až 300 kg.

 
 
 
 
 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2019 - registrace

Den s Fleetem 2018Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz