Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Kia Stonic: Hravý crossover

Kia Stonic: Hravý crossover

 
stonic

středa, 21. června 2017

Po značce Hyundai, která předvedla svůj model Kona před týdnem, nyní odhalila podobu svého nového kompaktního crossoveru také Kia. Základní linie obou modelů jsou velmi podobné, tím ale příbuznost obou modelů končí...

 

I když Kia využívá víceméně stejnou techniku jako mateřský Hyundai, její vozy nemají co do vzhledu karoserie s modely Hyundai téměř nic společného. Cee´d se jasně liší od i30, Sorento není totéž, co Santa Fe, a tak dále. A v tomto nákladnějším, ale určitě potěšitelném stylu pokračují obě automobilky i v případě nové modelové řady. I když jsou základní proporce obou vozů stejné, nesdílejí spolu nejen ani jeden pohledový karosářský prvek, ale ani technický základ. A odlišně je samozřejmě pojatý také interiér, především přístrojová deska.      

 

Crossovery místo kombíků a MPV

Kategorie malých crossoverů (segment B) je na vzestupu, ročně se jedná v Evropě o prodeje zhruba 1,1 milionu takových vozů, což dělá sedm procent trhu. Navíc se předpokládá, že tento segment dále poroste až na dva miliony prodaných aut ročně v roce 2020. Důvody nejsou příliš racionální, spíše se jedná o módní a pocitovou záležitost. Lidem se prostě vyšší auta líbí a přecházejí k nim například od malých kombíků. Podle Michaela Coleho, COO společnosti Kia Motors Europe  láká kategorie malých SUV nejrůznější zákazníky. Zhruba 21 procent jich přechází z kategorie miniautomobilů,  dalších 15 procent tvoří dřívější majitelé klasických hatchbacků. A malé crossovery jsou zajímavé také pro ty, kteří hledají náhradu za kompaktní MPV. „Kia Stonic bude v této dynamicky rostoucí třídě jedním z nejatraktivnějších nových vozů, neboť se bude moci opřít o jedinečnou záruku Kia, pověstnou spolehlivost a kvalitu značky s moderním designem. V rámci rostoucí automobilové kategorie se Stonic pravděpodobně stane jedním z našich nejprodávanějších modelů,“ doplnil Cole.

 

 

Hrátky se vzhledem

Úspěchu modelu Stonic má napomoci také nejširší nabídka individualizace v historii značky, což platí pro interiér i exteriér. Střecha typu Targa u modelu Stonic například umožňuje volit některé z dvoubarevných lakování, vybírat bude možné až z dvaceti dvoubarevných kombinací, včetně pěti výrazných barevných variant střechy.

Z hlediska vnitřní prostornosti je zajímavá hodnota šířky interiéru v úrovni ramen, která je v rámci segmentu největší (podle automobilky). Základní objem zavazadlového prostoru je 352 l a disponuje dvojitou podlahou.

 

Technika v duchu doby

Pohon Stonicu je svěřen maloobjemovým agregátům. Na výběr jsou tři zážehové motory:přeplňovaný 1.0 T-GDI 88 kW s přímým vstřikováním paliva, dále agregát 1.25 CVVT 62 kW a 1.4 CVVT 74 kW s atmosférickým plněním. Nabídku doplňuje jediný diesel v nabídce 1.6 CRDi, u kterého sice automobilka hovoří o „nejnižších emisích v rámci celé řady“, má tím však na mysli zřejmě pouze emise CO2. Oproti Hyundai Kona chybí nejvýkonnější verze 1.6 T-GDI 130 kW. Spekulovalo se o tom, že by se v roce 2018 měla objevit také elektrická verze, ale automobilka to v současnosti popírá. Napřesrok však bude uvedeno elektrické Niro. Na rozdíl od Hyundai Kona nebude mít Stonic pohon všech kol, neboď technicky vychází z nové generace modelu Rio. V každém případě není pohon všech kol v kategorii SUV-B obvyklý, dosud jej nabízejí vlastně pouze Nissan Juke, Suzuki JImny nebo Suzuki Ignis (což je spíše SUV-A). Stabilizační systém VSM má funkci vektorování točivého momentu (přibrzďováním kol) či funkci pro zvýšení stability jízdy v přímém směru.

Kia Stonic je standardně vybavena systémy Apple CarPlay a Android Auto, pro spolupráci chytrých telefonů s dotykovým systémem palubního infotainmentu. Ve výbavě nebudou chybět ani nejvyspělejší systémy pro podporu řízení (ADAS) pod označením DRiVE WISE, navržených pro  zvýšení aktivní bezpečnosti. Jedná se například o nezávislý systém nouzového brzdění (AEB) s rozpoznáváním chodců a varování před čelní srážkou (FCA), dále je to sledování slepého úhlu (BSD) se systémem monitorování provozu za vozidlem (RCTA) a systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS). Stonic vybavený novým systémem kombinovaných kamer nabídne také asistent dálkových světel (HBA) a rozpoznávání únavy řidiče (DAW). Prodávat se Stonic začne v průběhu třetího čtvrtletí letošního roku. Na našem trhu konkrétně v říjnu. 

 
 
 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz