iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Suzuki Ignis: nejmenší a nejlevnější čtyřkolka

Nový Suzuki Ignis: nejmenší a nejlevnější čtyřkolka

 
suzuki-0

úterý, 18. dubna 2017

Model Suzuki Ignis se ztratil z trhu v roce 2008, jeho pozici nejmenšího SUV v nabídce převzala nová modelová řada X-Cross, která ovšem mezigeneračně povyrostla, zřejmě právě proto, aby vytvořila prostor pro návrat užitečného krabicovitého autíčka s pohonem všech kol. Nová generace jen 3,7 m dlouhého vozu je skutečným SUV, skutečnějším než některé modely o půl nebo i více metru delší. Nabídne totiž i pohon všech kol.

 

Svými vnějšími tvary odkazuje nový Ignis na tradice značky a v detailech a jednotlivých partiích tak lze najít odkaz na modely minulosti i současnosti (první generace kupé Cervo, první Vitara nebo současný Swift). Výsledek přitom překvapivě nepřipomíná dort, jaký uvařili pejsek s kočičkou, ale stylový malý hatchback, který rozhodně v záplavě aerodynamicky optimalizovaných modelů vystupuje z řady.   

 

Technologie: malý ale pokročilý  

I když je Ignis malé auto, nepostrádá jeho konstrukce a výbava nejmodernější technologie. Nosná struktura využívá ve velké míře vysokopevnostní ocel, což umožnilo dosáhnout velmi nízké celkové hmotnosti při zachování vysoké tuhosti karoserie. Činnost asistenčních systémů je založena na stereokameře, která sleduje prostor před vozem a svými informacemi zásobuje přednárazový asistent, systém varování při opuštění jízdního pruhu nebo sledování únavy řidiče. Dotykový displej je součástí integrovaného audiosystému, který zahrnuje i technologie Android Auto a Apple CarPlay. A pak je tady také systém pohonu všech kol Allgrip a světlá výška 180 mm, která dává Ignisu možnost vydat se i do náročnějšího terénu. Krátký rozvor (2435 mm) zajišťuje solidní přejezdový úhel.

Mezi asistenčními systémy nechybí ani Hill Hold Control (HHC), který udržuje auto zabržděné po dobu přibližně dvou sekund po uvolnění pedálu brzdy, což řidiči umožňuje pohodlnější zařazení a rozjezd do kopce. Při jízdě v terénu pak může přijít vhod také asistent sjíždění svahu (HDC – Hill Descent Control), který automaticky aktivuje brzdy, pokud nestačí brzdný účinek motoru a zajistí optimální brzdění v závislosti na dostupné adhezi. Oba asistenty jsou k dispozici pouze pro verze 4x4.

 

Interiér: malé velké auto

Stejně jako exteriér je také vnitřek vozu hravý a lehce „nekorektní“ z hlediska respektování zažitých klišé. Například ovládací panel ventilace a klimatizace má tvar válce, středový dotykový displej dostal zkosené rohy a celá hmota přístrojové desky má výraznou horizontální linii. Vzhled interiéru navíc oživují dekory v titanové, nebo oranžové barvě. Zavazadlový prostor má objem 267 l, verze s pohonem všech kol je o 40 l „chudší“. Zadní sedadla lze nejen sklápět, ale mohou být vybavena i podélným posuvem. Celkově je interiér na vůz této velikostní kategorie překvapivě prostorný a komfortní.  

 

Pohon: jediná volba

Pohon Ignisu je svěřen jediné pohonné jednotce, čtyřválci 1,2 Dualjet s maximálním výkonem 66 kW (při 6000 ot/min) a točivým momentem až 120 N.m. Normovaná spotřeba činí 4,6 l/100 km. Agregát se vyznačuje proměnným časováním sacích i výfukových ventilů, vysokým kompresním poměrem 12,5:1 a technologií zdvojeného vstřikování Dualjet, u kterého je sací potrubí každého válce osazeno dvěma paralelními vstřikovači s menším průměrem trysky, což zajišťuje jemnější a efektivnější rozprášení paliva. Také převodovka je v nabídce pouze jedna: pětistupňová manuální.

Ceny: Bohatá výbava od základu

Nový Suzuki Ignis je k dispozici za ceny od 240 900 Kč, což je verze s pohonem předních kol v základním výbavovém stupni Comfort. V ceně je však již od tohoto základu manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken a zrcátek, audio s CD a MP3 přehrávačem nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Nechybí ani šestice airbagů. Nejlevnější provedení verze s pohonem všech kol přijde na 318 900 Kč, přičemž se jedná o střední stupeň výbavy Premium, přidávající pro verze 4x4 systémy HHC a HDC, zadní parkovací kameru, vyhřívání předních sedadel nebo disky kol z lehké slitiny. V této verzi je Ignis nejlevnější „čtyřkolkou“ na trhu, což může být pro některé uživatele, včetně firemních, zajímavá informace...

Nejvyšší provedení Premium, vyhrazené pouze verzi 4x4 pak přidá LED světla denního svícení, asistenční systémy založené na informacích stereokamery, navigaci, full LED světla, kůží čalouněný volant, bezklíčové startování, automatickou klimatizaci a řadu dalších prvků. Toto vrcholné provedení nového Ignisu přijde na 362 900 Kč.  

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2017 - registrace

Den s Fleetem 2016Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz