Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Eventy » Zprávy » Úspěšná mostecká repríza

Úspěšná mostecká repríza

 
2016-most

pátek, 27. května 2016

Podruhé navštívil Den s Fleetem mostecký Polygon a podruhé úspěšně. Tamní zázemí zkvalitnila nová budova, která poskytla ideální prostředí pro přednáškovou část akce, rozsáhlé prostory mosteckého centra bezpečné jízdy zase neměly problém pojmout jak stánky automobilek a partnerů akce, tak auta hostů tohoto Dne s Fleetem. A těch přijelo opět hodně...

 

Celkem napočítali pořadatelé 323 účastníků Dne s Fleetem Most. Z nich téměř dvě stovky tvořili hosté, tedy zástupci vozových parků domácích společností a dorazilo také 26 porotců ankety Hankook Firemní auto roku.

Mostecký Den s Fleetem těží nejen ze zajímavé lokality, ale také ze zájmu místních firem a institucí, pro které se stal vítanou příležitostí k načerpání nových informací z oblasti automobilismu a správy vozových parků. Nosnými tématy, která se prolínala i třemi obsáhlými přednáškami, byly alternativní pohony vozidel a fuel management. O obou tématech pak bylo dále možno diskutovat odpoledne na stáncích partnerů, mezi kterými nechyběly společnosti Benzina, CCS a Mol. Auta s jiným než konvenčním pohonem pak přivezlo hned několik automobilek, hybridní modely Toyoty, Lexusu či Range Roveru doplnily i elektromobily: Nissan přivezl 30kW verzi modelu Leaf a společnost Business Lease představila model Tesla S, který na našem trhu nabízí na operativní leasing. Atraktivní automobily však přivezly také značky Hyundai, Mercedes-Benz, Ford, Fiat, Jeep, Peugeot, Citroën, Jaguar (k dispozici již byl i nový F-Pace), Kia či Suzuki. S některými auty pak řidiči vyzkoušeli i kvality místního terénního polygonu.     

Dopolední blok přednášek tentokrát sestával ze tří vystoupení (viz níže), po kterých se účastníci přesunuli k obědu a následným testovacím jízdám a jednáním i zábavě na stáncích partnerů. V rámci pokračující soutěže o osobní automobil v hodnotě 350 000 Kč si hosté akce nechávali testovací jízdy potvrzovat do slosovatelných testovacích karet, které po zkompletování (pět testovacích jízd) odevzdávali. Všechny odevzdané karty budou slosovány na slavnostním galavečeru v Praze 20. října. Množství odevzdaných karet opět ilustrovalo aktivitu testování, stejně tak chvílemi poloprázdná plocha se stánky automobilek.

Den s Fleetem v Mostě se vydařil po všech stránkách a vysloužil si od účastníků opět slova chvály a uznání za přínosnou a dobře organizovanou akci. To byla ta nejlepší pozvánka na další zastavení Tour de Fleet, které se tentokrát odehraje premiérově v Olomouckém golfovém centru, a to 23. 6. Nutno podotknout, že se jedná o tematickou akci menšího formátu, přesto zde bude opět s čím jezdit a s kým hovořit...

 

Dokument z mosteckého Dne s Fleetem odvysílá TV Sport 5 v těchto časech

Premiéra: 9. 6. v 19:40

Reprízy: 9. 6. ve 23:40, 10. 6. v 10:40, 11. 6. v 17:30 a 12. 6. ve 22:55

 

 

Shrnutí přednášek

 

Alternativní pohony

Richard Plos

Šéfredaktor magazínu Fleet Richard Plos, který nastínil možnosti dalšího rozvoje alternativních paliv a pohonů a upozornil na jejich výhody a nevýhody. Věnoval se zejména rozboru některých výhrad k elektromobilitě a upozornil na několik přehlížených skutečností, které deformují kalkulace výhodnosti či nevýhodnosti elektromobilů, ať již z hlediska provozní efektivity nebo ekologičnosti „Kompaktní elektromobil potřebuje k ujetí sta kilometrů zhruba 18 kWh elektrické energie, dieselový vůz stejné kategorie pak spotřebuje 5,5 l nafty. To ovšem není vše, protože pro výrobu těch 5,5 litrů bylo zapotřebí vynaložit 8,8 kWh elektrické energie v rafinérii. Ve skutečnosti je tedy rozdíl při porovnávání energetické náročnosti jen zhruba 10 kWh, které je nutno vyrobit pro elektromobil navíc.“ Na druhou stranu Richard Plos upozornil, že spalovací motor rozhodně nepatří do šrotu. Čeká jej další vývoj, včetně kvalitativně nových pohonných jednotek s vyšší účinností, stejně jako využívání v hybridních systémech pohonu. „Nikdo nepočítá s tím, že bychom do deseti nebo dokonce dvaceti let jezdili všichni na elektřinu. Elektromobily se stanou běžnou součástí dopravy, ale je třeba si uvědomit, že i kdybychom od příštího roku všichni nakupovali pouze elektromobily, obnovili bychom celý domácí vozový park při současném tempu prodejů někdy v roce 2044...“

 

Novinky v modelové řadě Hyundai 2016

Marek Trešl

Druhé vystoupení bylo prezentací Marka Trešla, produktového manažera společnosti Hyundai Motor Czech. Svým vystoupením částečně navázal na předchozí téma, neboť se věnoval mimo jiné také představení letošní novinky, kterou bude u Hyundaie modelová řada Ioniq. Ta bude jako první na světě nabízet jak full hybrid, tak plug-in hybrid a elektromobil. K pohonu bude využita vlastní hybridní technologie a Hyundai má v tomto ohledu na čem stavět, neboť již vytvořil řadu hybridních modelů, zejména pro domácí a severoamerický trh (Sonata Hybrid, Grandeur Hybrid, Sonata Plug-in Hybrid...). Elektrická verze Ioniq bude mít na počátku dojezd 250 km, počítá se však s postupnou evolucí tohoto modelu, který se může pochlubit mimořádně nízkým součinitelem odporu vzduchu 0,24 a pokrokovou konstrukcí karoserie, která využívá i hliníkové slitiny.

Marek Trešl se ovšem věnoval také dalším novinkám, zejména novému užitkovému modelu H350, který přijíždí jako vysloveně evropsky laděné dodávkové vozidlo se dvěma délkami rozvoru a karoserie (5,5 m a 6,2 m) a několika karosářskými verzemi, mezi kterými nechybí vedle klasického dodávkového vozu, který by měl podle odhadů tvořit až 80 procent prodejů, také šestimístná verze Combi Van nebo osobní verze Bus pro až 13 pasažérů. Nechybí ani samostatné šasi pro nejrůznější nástavby. Van s délkou 6,2 m pojme na podlaze až pět europalet a má nákladový prostor o objemu 12,8 m3. K pohonu slouží turbodiesel 2,5 CRDi ve dvou výkonových verzích 110 kW a 125 kW. S modelem H350 Hyundai víceméně zkompletoval svou nabídku, neboť nyní nabízí vše od miniautomobilu i10 (nová generace bude představena letos na podzim) až po luxusní limuzínu Genesis, čtyři modely SUV, MPV model a dvě užitkové modelové řady. Jak Marek Trešl na závěr upozornil, mezi silné zbraně Hyundaie patří standardní pětiletá záruka na všechny osobní modely bez omezení ujetých kilometrů či výluk na některé agregáty. Pro H350 pak platí záruka dvou let, opět bez kilometrického omezení. Hyundai také zajišťuje svým zákazníkům aktualizaci mapových podkladů v tovární navigaci zdarma. I to je jeden z řady příkladů nadstandardní péče o zákazníka v podání značky Hyundai.

 

Firemní Fuel management - cesta k optimalizaci nákladů na pohonné hmoty

Robert Kotál

Třetím vystoupením na mosteckém Dnu s Fleetem byla přednáška Roberta Kotála z Dopravní akademie na téma fuel managementu. Robert Kotál se zaměřil na oblasti, ve kterých lze hledat úspory v nákladech na pohonné hmoty. Upozornil například, že v České republice neexistuje přímá úměra mezi cenou pohonných hmot a jejich kvalitou, což prokázaly četné průzkumy a kontroly. Zmínil se přitom o serveru www.dobrapumpa.cz, kde lze dohledat výsledky kontrol a získat další informace na toto téma. Jak upozornil, s výjimkou sítě ÖMV odebírají všichni ostatní svá paliva od stejného dodavatele a rozdíly v kvalitě vyplývají z kvality následného zacházení s pohonnými hmotami. Zde se jedná zejména o rozdílný přístup k čištění palivových nádrží a cisteren nebo k aditivaci.   

Dalším bodem přednášky byla problematika palivových karet a míra jejich akceptace. Dalším faktorem, který jednotlivé karty odlišuje, jsou nejrůznější slevy a bonusy na ně navázané, jako plošné slevy, plošné garantované ceny a podobně. Robert Kotál upozornil na jeden ze slabých článků celého fuel managementu, kterým jsou řidiči. Ti podle zkušeností Dopravní akademie, která se touto problematikou dlouhodobě zabývá, cenu paliv buď vůbec neřeší a klidně tankují palivo výrazně dražší, přestože by měli o pár kilometrů dál možnost tankovat výrazně levněji, nebo naopak tráví výběrem čerpací stanice až příliš noho času a najíždějí zbytečné kilometry při cestách ke své oblíbené stanici. Někdy do výběru vstupují i osobní důvody, jako nechuť nakupovat u sítě patřící společnosti z konkrétní země a podobně. Řadu problémů v oblasti fuel managementu lze řešit kvalitním reportingem, sledováním spotřeby pohonných hmot, sledováním jednotlivých vozidel a řidičů, nákladů na údržbu. Hardwarová řešení pomohou odhalit nesrovnalosti, jako například manipulaci s víčkem nádrže.

Třetí oblastí, která stojí v rámci fuel managementu za pozornost je podle Roberta Kotála trénink řidičů, ať již z hlediska jízdního stylu (je například vhodné, aby řidiči znali optimální otáčky svého vozu, protože není pravda, že nízké otáčky jsou nejvýhodnější), tak využívání automobilu. Vožení zbytečných předmětů a tedy zátěže, zbytečné střešní nosiče, to vše spotřebu samozřejmě zvyšuje. Stejně tak je vhodné se zamyslet nad plánováním cest a hledáním optimálních tras.

Dokument v mosteckého Dne s Fleetem bude uveden na Sport 5 v těchto termínech:

Premiéra: 9.6. 19:40

4x repríza: 9.6. 23:40, 10.6. 10:40, 11.6. 17:30, 12.6. 22:55

 

 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz