iFLEET » Aktuality » Fleet dodavatel » Třída X končí. Mercedesu se její výroba nerentuje

Třída X končí. Mercedesu se její výroba nerentuje

 
trida-x

pátek, 31. ledna 2020

Mercedes-Benz právě oficiálně potvrdil spekulace o ukončení výroby třídy X, která je nejmladší modelovou řadou v jeho nabídce. Důvody? Nižší zájem, než se očekávalo a úsporná opatření zaměřená na zefektivnění výroby i produktového portfolia.

 

Mercedes-Benz uvedl třídu X na trh v roce 2017, přičemž svůj prémiový pick-up postavil na technickém základu Nissanu Navara. Ten nicméně podrobil důkladné revizi jak technické, tak designové. Vůz osadil i žádaným agregátem V6 a spekulovalo se o prodloužené verzi, která by dokonce nabídla vidlicový osmiválec. Jenž z těchto plánů sešlo, stejně jako z plánů vyrábět třídu X v Argentině. „Důvodem je fakt, že cenová očekávání jihoamerických zákazníků neodpovídala nabídce zaručující ekonomickou životaschopnost projektu,“ stojí v oficiálním zdůvodnění automobilky. Prodeje tohoto vozu se v roce 2018 zastavily na čísle 16 700 kusů, což bylo mnohem méně, než se očekávalo. Loňský rok byl ještě horší, prodalo se jen 15 300 těchto vozů. Celosvětově. Mimochodem, v České republice se dosud prodalo 181 vozidel třídy X, z toho 84 v šestiválcové verzi 350d.… Volkswagen přitom prodal v roce 2019 globálně 72 513 amaroků, z toho zhruba 83 procent s motorem V6. Právě semiprémiový Amarok byl nejvážnějším konkurentem třídy X a Volkswagen v tomto souboji vyhrál. I tak již nebude tento model napříště konstruovat a vyrábět sám, ale ve spolupráci s Fordem (nová generace by měla být představena v roce 2022)¨, jehož Ranger je dalším silným konkurentem v tomto segmentu. Ani bezmála pětinásobné prodeje Amaroku v porovnání s třídou X tedy zřejmě neumoří Volkswagenu vývojové a výrobní náklady při zajištění dostatečné profitability. Jen pro zajímavost: Ford prodá víc rangerů jen na severoamerickém trhu, než VW amaroků globálně a v porovnání s třídou X mu na dosažení jejího celoročního globálního výsledku stačí zhruba jeden a půl měsíce na trhu v USA... 

Mercedes-Benz poněkud kontroverzně propagoval svůj terénní pickup jako „ideální auto do města“, což sice samo o sobě zřejmě na neuspokojivé prodejní výsledky valně negativní vliv nemělo, ale tak trochu to naznačuje, že marketingově v tomto ohledu prémiová značka tápala a měla problémy "prodat" v tomto segmentu prémiovost a s ní související vyšší cenu..Kromě toho vedení Mercedesu zřejmě v souvislosti s interními problémy aliance Renault-Nissan-Mitsubishi (causa Ghosn a následné tendence Nissanu alianci opustit) přehodnocuje budoucnost další spolupráce s tímto uskupením. Ta se přitom v posledních letech poměrně rozrostla, zahrnuje jak model Citan postavený na základu Renaultu Kangoo, tak širokou spolupráci na motorech menších objemů a již zmíněný reingeneering Nissanu Navara.   

Výroba třídy X bude ukončena letos v květnu, podle domácího importéra bude možno u českých dealerů ještě objednávat variantu X350d, ale již v omezeném množství a po dobu maximálně následující 14 dní. K dispozici jsou u dealerů také poslední skladové vozy jak čtyřválcové, tak šestiválcové varianty. Pokud tedy chcete pick-up od Mercedesu, máte poslední příležitost…

 
 

Související články

 
Advertisement
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2020 - registrace

Den s Fleetem 2020Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz