Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Ingenium: nová řada motorů Jaguar Land Rover

Ingenium: nová řada motorů Jaguar Land Rover

 
jaguar-0

čtvrtek, 10. července 2014

Automobilka Jaguar Land Rover zveřejnila další technické informace o své nové řadě motorů, která nese název Ingenium. Agregáty této řady, jak zážehové tak vznětové, jsou kompaktní, lehké a při jejich vývoji bylo samozřejmě cílem nabídnout dostatek hnací síly při co nejnižší spotřebě paliva.

 

Inženýři Jaguar Land Roveru konstruovali novou řadu motorů tak, aby byla konfigurovatelná a flexibilní a umožnila bezproblémové použití v nových modelových řadách Jaguaru a Land Roveru a také aby bylo možno vytvářet v budoucnu varianty s menším nebo větším zdvihovým objemem. Motory jsou také připraveny na použití hybridních technologií a dalších technologií budoucnosti.

Základem nové řady zážehových i vznětových motorů je kompaktní hliníkový blok se stejnými hodnotami vrtání, zdvihu a rozteče válců. Pracovní objem každého válce je 500 cm3. Jedná se tedy o podobnou filozofii, jakou uplatnila u nové generace svých agregátů automobilka Volvo.

Všechny varianty vznětových a zážehových motorů řady Ingenium budou osazeny nejmodernějšími turbodmychadly, což zlepší výkonové parametry, především v nízkých otáčkách, a napomůže ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Dále bude ve válcích centrálně umístěné přímé vstřikování paliva. Součástí bude i variabilní časování ventilů a stop-start systém.

„Zákazníci po celém světě stále více vyžadují ekologičtější provoz a vyšší efektivitu, přičemž u svých robustních terénních vozů a sportovních automobilů očekávají zachování nebo dokonce zvýšení výkonových parametrů. Naše motory řady Ingenium tyto požadavky plní na zcela nové úrovni,“ říká Wolfgang Ziebart, ředitel vývoje společnosti Jaguar Land Rover.

 

Technologie Powerhouse

Konstruktéři Jaguar Land Roveru se pro dosažení špičkových parametrů zaměřili především na snížení vnitřního tření motoru. U prvního sériově vyráběného motoru řady Ingenium, dvoulitrového dieselu označovaného jako AJ200D, se jim jej podařilo ve srovnání se současným motorem snížit o 17 procent. I díky tomu se z něj stává jeden z nejefektivnějších a nejlépe reagujících dvoulitrových dieselů.

Vznětové motory řady Ingenium využívají šesti klíčových technologií, jejichž kombinace vede ke snížení tření, větší kultivovanosti chodu a lepším výkonovým parametrům. Jsou to kuličková ložiska namísto kluzných ložisek na vačkových a vyvažovacích hřídelích, počítačem řízené variabilní olejové čerpadlo, počítačem řízené variabilní vodní čerpadlo, zjednodušený pohon vačkových hřídelů, kliková hřídel vyosená mimo střed bloku motoru a elektronicky ovládané trysky, chladící písty pro vyšší efektivitu systému mazání.

Jaguar Land Rover si v současnosti drží vedoucí postavení v produkci vozů s lehkou celohliníkovou karoserií a proto se jeho konstruktéři zaměřili také na hmotnost samotného motoru. Pro její snížení optimalizovali každou součástku motoru a motory řady Ingenium tak váží až o 80 kg méně než srovnatelné motory. „Motory řady Ingenium naplňují naši snahu nabídnout zákazníkům jedny z nejpokrokovějších motorů v jedněch z nejlehčích vozů segmentu prémiových SUV a výkonných vozů,“ říká Ron Lee, ředitel vývoje pohonných jednotek společnosti Jaguar Land Rover.

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz