Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Mercedes představil novou třídu V. Nabídne nadstandardní variabilitu a komfort.

Mercedes představil novou třídu V. Nabídne nadstandardní variabilitu a komfort.

 
trida-v-2014

čtvrtek, 6. února 2014

Mercedes-Benz představil minulý týden novou třídu V. Velkoprostorová novinka navazující na model Viano bude k dispozici se dvěma rozvory a třemi délkami karoserie od 4895 do 5370 mm. V nabídce budou tři motory a bohatá nabídka výbavy na přání. Třída V díky tomu dokáže splnit nejrůznější nároky zákazníků a bude atraktivní pro široké spektrum uživatelů, firemní nevyjímaje. Mimo jiné dokáže nabídnout luxusní přepravu VIP osob či hotelových hostů.

 

„S novou třídou V rozšiřujeme portfolio prémiových osobních vozů Mercedes-Benz o model, v němž nalezne pohodlí až osm osob,“ říká Dr. Dieter Zetsche, předseda představenstva společnosti Daimler AG a vedoucí obchodní divize Mercedes-Benz Cars. „Funkčnost je u velkoprostorového vozidla povinností. Komfort a styl jsou volitelné. Nová třída V spojuje obojí způsobem, jemuž se žádné jiné vozidlo v tomto segmentu nevyrovná.“

Velký a elegantní
U nové třídy V se návrháři vynasnažili, aby navzdory velkoprostorové karoserii zapadla stylisticky do rodiny osobních vozů této značky. I díky tomu působí velmi výrazně a dynamicky. Progresivně tvarované světlomety mohou mít poprvé v této třídě na přání LED technologii pro všechny osvětlovací funkce.
„Nová třída V ukazuje, že elegantní a dynamický vzhled je možný i ve formátu XXL,“ říká Volker Mornhinweg, vedoucí obchodní divize Mercedes-Benz Vans. „Třída V je všestranným vozem, který nabízí hodnotu, hospodárnost a bezpečnost na nejvyšší úrovni. Tím oslovujeme zcela nové skupiny zákazníků – mimo jiné i řidiče, kteří potřebují velkou nabídku místa, ale nikdy nechtěli řídit velkoprostorový vůz, protože jim dosud připadala úroveň stylu, pohodlí a jízdního komfortu v tomto segmentu jako nedostatečná.“

Nové pojetí interiéru
Interiér nabízí velmi kvalitní materiály a jemně zpracované detaily. Pro sedadla, volant a hlavici řadicí páky je v nabídce také ušlechtilá kůže Nappa. Příjemnou atmosféru završuje decentní dekorační osvětlení ve třech barevných odstínech.
Zajímavé je řešení dvojdílné přístrojové desky. Horní a spodní část odděluje velký trojrozměrný ozdobný panel, který vytváří optickou šířku a podtrhuje vysokou hodnotu. Na přání je poprvé v této třídě k dispozici horní část přístrojové desky z materiálu se vzhledem kůže, opatřená náročně zpracovaným ozdobným stehováním.
Mezi další atraktivní prvky patří mimo jiné separátně umístěný centrální displej, multifunkční volant s dvanácti tlačítky a páka voliče DIRECT SELECT s páčkami na volantu pro manuální řazení v modelech se samočinnou převodovkou. Další novinkou je inovativní touchpad, s nímž lze veškeré telematické funkce ovládat gesty nebo zadáváním písmen a znaků, jako u chytrého telefonu. Zážitek z poslechu hudby zajistí na přání dodávaný audiosystém Burmester Surround Sound System s 16 reproduktory a basreflexním boxem.
Jako jediné vozidlo ve svém segmentu nabízí nová třídaV pro řidiče a spolujezdce na přání bederní opěrky nastavitelné ve čtyřech směrech a aktivní odvětrávání sedadel, u něhož lze měnit směr otáčení ventilátorů, aby byla zajištěna rovnoměrná relativní vlhkost vzduchu na sedacích plochách kůží čalouněných sedadel.
Jedinečná je v této třídě vozidel zdokonalená automatická klimatizace THERMOTRONIC, která je nabízena na přání jako alternativa ke standardní klimatizaci TEMPMATIC. Umožňuje třemi různými režimy ventilace individuální řízení klimatizování vnitřního prostoru a nabízí také automatické předklimatizování na povel tlačítka na klíčku od vozidla, integrovaný senzor zamlžení a rozdělování chladného vzduchu na straně řidiče a spolujezdce, jehož intenzita se řídí postavením slunce.

Variabilita
Sedadla vzadu umožňují bezpočet konfigurací pro jakoukoli potřebu. Velkoprostorový vůz je za dvojicí předních sedadel standardně vybaven čtyřmi komfortními samostatnými sedadly s loketními opěrkami ve dvou řadách. Sedadla lze díky vylepšené konstrukci a logice ovládání intuitivně sklopit dopředu, což umožňuje rychlé a jednoduché nastupování dozadu. Na přání může být mezi samostatná sedadla v druhé řadě umístěn sklopný stolek.
Alternativou samostatných sedadel je pro obě zadní řady buď dvoumístná lavice s dvoudílným, samostatně sklopným opěradlem, nebo třímístná lavice s dvoudílným sedákem a třídílným opěradlem. Vnější pravé sedadlo třímístné lavice lze sklopit dopředu, nebo samostatně vyjmout. Celá lavice je sklopná, aby bylo možné vytvořit místo pro velká zavazadla. Kdo by chtěl možnost přenocování, může pro zadní řadu zvolit třímístnou lavici přestavitelnou na pohodlné lůžko. Pod touto lavicí, kterou lze navíc použít jako vyvýšenou ložnou plochu, se nacházejí zásuvky s úložnými prostory. Rovněž prostor pod všemi ostatními typy lavic je využitelný k uložení zavazadel
Sedadla i lavice je možné podélně posouvat bez vynaložení velké síly v nově optimalizovaných podlahových kolejnicích s rychloupínacím mechanismem, nebo je umístit čelem proti sobě. Všechna sedadla jsou navíc vyjímatelná, takže lze kdykoli vytvořit potřebnou ložnou plochu.
Další novinkou je samostatně otvíratelné zadní okno, které je uchyceno k hornímu rámu dveří zavazadlového prostoru. Okno lze otvírat a zavírat nezávisle na zadním výklopném víku, což usnadňuje nakládání a vykládání, neboť tak vzniká druhá úroveň ložné plochy a v těsných parkovacích prostorech není nezbytné otvírat velké zadní výklopné víko. Rozdělení zavazadlového prostoru lze snadno namontovat a demontovat. Má nosnost až 50 kilogramů a disponuje dvěma prohlubněmi, v nichž se nalézá vyjímatelný skládací nákupní košík.

Důraz na bezpečnost
Nová třída V disponuje celkem jedenácti asistenčními systémy.  Jejich základem jsou moderní radarové, kamerové a ultrazvukové senzory, které byly zavedeny v nové třídě E a třídě S pod souhrnným označením „Mercedes-Benz Intelligent Drive“. Standardně se dodává asistent pro jízdu v bočním nárazovém větru, který třídu V stabilizuje při silných poryvech bočního větru, a systém pro sledování únavy řidiče ATTENTION ASSIST, který dokáže řidiče upozornit na nepozornost a únavu. Na přání se dodává aktivní parkovací asistent či kamerový systém s rozsahem snímání 360°, adaptivní tempomat DISTRONIC PLUS ve spojení s asistentem pro prevenci kolizí COLLISION PREVENTION ASSIST, asistent pro sledování dopravních značek s funkcí upozornění na jízdu v protisměru, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent pro sledování slepého úhlu, světlomety LED s adaptivním řízením ILS (Intelligent Light System) a adaptivní asistent dálkových světel. Většina těchto asistenčních systémů je v tomto segmentu vozidel nabízena poprvé.

Výkon šestiválce se spotřebou čtyřválce
Nová třída V bude uvedena na trh s  moderním čtyřválcovým turbodieselem o objemu 2,1 litru s dvoustupňovým přeplňováním, který se již osvědčil v četných modelových řadách osobních vozů od třídy A až po třídu S, a pro velkoprostorový vůz byl cíleně optimalizován. Tato jednotka se dodává ve třech výkonových stupních: V 200 CDI dosahuje výkonu 100 kW a maximálního točivého momentu 330 N.m. V 220 CDI nabídne 120 kW a 380 N.m. Točivý moment je v obou případech o 20 N.m vyšší než u předchůdce, a to při spotřebě, která je přibližně o dva litry na 100 kilometrů nižší. V 220 CDI zaujímá s kombinovanou spotřebou pouhých 5,7 litru na 100 kilometrů a emisemi CO2 149 gramů na kilometr absolutně nejvyšší postavení ve svém segmentu.
Vrcholná verze V 250 BlueTEC dosahuje se 140 kW a mohutným maximem točivého momentu 440 N.m podobně suverénních výkonových parametrů jako dosavadní turbodiesel V6 3,0 litru. Nový špičkový model zároveň nabízí vysokou úroveň kultivovanosti běhu a v porovnání s šestiválcovým předchůdcem byla výrazně snížena hladina vnitřního hluku – mimo jiné díky rozsáhlé zvukové izolaci. Také spotřeba paliva je podstatně nižší. Čtyřválcový turbodiesel spotřebuje 6,0 litru nafty na 100 kilometrů, což je při stejném výkonu o 28 procent méně paliva než u šestiválce. Kromě toho splňuje vrcholný model díky systému BlueTEC jako první vozidlo ve svém segmentu emisní normu Euro 6. V 250 BlueTEC je standardně vybaven sedmistupňovou samočinnou převodovkou 7G-TRONIC PLUS s pákou voliče DIRECT SELECT a páčkami DIRECT SELECT na volantu pro manuální řazení. Pro modely V 200 CDI a V 220 CDI je na přání k dispozici komfortní samočinná převodovka.

Limitovaná edice V Edition 1
U příležitosti zahájení prodejů, ke ketrému dojde ve druhém čtvrtletí letošního roku, nabízí Mercedes limitovanou edici Edition 1. Speciální model s výkonem 140 kW a samočinnou převodovkou 7G-TRONIC PLUS se vyznačuje mimo jiné sportovním podvozkem nebo alternativně podvozkem AGILITY CONTROL se systémem selektivního tlumení, 19“ koly z lehké slitiny, tmavě tónovanými skly oken vzadu, čalouněním sedadel kůží Nappa Maron či ozdobnými prvky se vzhledem ebenového dřeva v tmavě antracitovém odstínu. Vysokou úroveň komfortu zajišťuje aktivní odvětrávání sedadel řidiče a spolujezdce, automatická klimatizace THERMOTRONIC a samostatná poloautomaticky řízená klimatizace TEMPMATIC vzadu, systém COMAND Online, audiosystém Burmester Surround Sound System a řada dalších prvků výbavy. 

Napsal: redakce

 
trida-v-2014trida-v-2014trida-v-2014trida-v-2014trida-v-2014trida-v-2014trida-v-2014trida-v-2014trida-v-2014trida-v-2014trida-v-2014trida-v-2014trida-v-2014trida-v-2014trida-v-2014
 
 
 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz