iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Modernizovaná třída S: Víc, než by se zdálo

Modernizovaná třída S: Víc, než by se zdálo

 
trida-s-2017

středa, 2. srpna 2017

Modernizované provedení Mercedesu třídy S se prodává od 22. července, včera jej na tiskové konferenci domácí zastoupení detailně představilo novinářům. Model tvořící vrchol nabídky nejtradičnější prémiové značky světa dostal nové motory, zbavil se poněkud dehonestujícího čtyřválce a vedle řady technických a designových vylepšení se stal pro české zákazníky i jinak lákavější. A to hned ze dvou důvodů. Jednak proto, že rozumí hlasovým povelům v češtině a také díky atraktivním balíčkům nadstandardní výbavy. Jejich ceny začínají na částce 0 Kč...

 

Mezi hlavní „hvězdy“ modernizace třídy S patří verze S 400 d, která se stává nejvýkonnějším dieselem v historii Mercedesu. S výkonem 250 kW a točivým momentem až 700 N.m bude zřejmě na našem trhu patřit mezi nejpoptávanější verze. Mercedes vyvinul nový agregát ve dvou verzích, tou druhou je slabší provedení s výkonem 210 kW a točivým momentem 600 N.m. Agregát nese označení OM 656 a nahrazuje vidlicové šestiválce. Oproti nim nabídne vyšší účinnost, nižší spotřebu i emise a podle zástupců značky potěší také vyváženým hladkým chodem. V jeho konstrukci byla použita technologie Nanoslide pro snížení vnitřního tření motoru.

Nový řadový šestiválec je ale k dispozici také pro zážehové verze S 450 a S 500. Nese tovární označení M 256 a pochlubí se výkony 270 kW a 320 kW. Je vybaven pomocným elektrickým turbodmychadlem pro vykrývání „mezer“ v činnosti hlavního turba a z tohoto důvodu, jakož i z důvodu stability stále rozsáhlejší elektrické sítě moderních vozů má nová třída S palubní síť 48 V. Dalším důvodem je ISG, tedy integrovaný startér-generátor, který je umístěný přímo na klikové hřídeli a může buď přidat svůj výkon k výkonu motoru, nebo naopak získávat elektrickou energii pro baterii. Díky elektrifikaci periferií motoru pak bylo možno motor zkrátit o mechanickou hnací soustavu pomocných agregátů. Právě prostorové nároky na délku vedly před lety k přechodu na projevem „nudnější“, ale výrazně kratší agregáty V6. Mercedes je dnes díky výrazným inovacím v konstrukci jak motoru, tak palubní sítě vrací do hry s plnou parádou. A stejně tak pokračuje s plnou parádou ve vývoji dieselové technologie, protože věří, že se jednak současné tlaky na jejich útlum přece jenom poněkud uklidní a konec dieselů v dohledné době nehrozí, a také proto, že věří ve své schopnosti vyrobit takové dieselové agregáty, které bez problémů splní i ty nejnáročnější ekologické požadavky.

 

Vstříc době elektrické

Tato víra ovšem neznamená, že by se Mercedes nepřipravoval také na dobu elektrickou. Svědčí o tom koneckonců i jeho značka EQ zaměřená na elektromobily a plug-in hybridy. Třídy S v čistě elektrické verzi jsme se zatím v rámci modernizace nedočkali, zato plug-in verze doznala zásadních vylepšení pro zvýšení atraktivity pro zájemce o tyto technologie v nejluxusnějším hávu. Jedná se o první instalaci třetí generace plug-in hybridní technologie Daimleru a mezi hlavní změny patří zvýšená kapacita baterie a silnější interní dobíječka pro dobíjení střídavým proudem z různých zdrojů od „pomalých“ rychlodobíječek až po obyčejnou zásuvku s dostatečným jištěním pro využití 7,2 kW, což je výkon interní nabíječky nové verze S 560. Akumulátor o kapacitě 13,5 kWh tak lze plně dobít za zhruba dvě hodiny a dá se na něj ujet i více než 50 km. Zajímavostí je, že zmizely modré odlišovací prvky pro plug-in verzi. Řada zákazníků si podle zástupců značky nepřála takto dávat svůj příklon k těmto technologiím najevo. Základní výkon zážehového šestiválce je 270 kW, elektromotor přidává 90 kW. Točivý moment činí 500 N.m a 440 N.m.

 

Nová generace motorů

Oba šestiválce jsou členy zcela nové modulární generace pohonných jednotek Daimleru. Jedná se o řadové čtyř a šestiválce jak v zážehovém, tak vznětovém provedení se shodným vrtáním 90 mm a řadou shodných komponent a především se shodnými rozhraními a montážními body. Do „rodiny“ patří také agregát V8 pro verze S 63 AMG a S 560. Verze S 63 AMG přitom dostala novou devítistupňovou automatickou převodovku, zatímco verze S 65 AMG se musela vzhledem ke svému vysokému maximu točivého momentu (1000 N.m) přidržet staršího sedmistupňového automatu.  Dvanáctiválec také zůstává stranou nové rodiny motorů a v rámci faceliftu se dočkal jen drobných vylepšení. Jeho smyslem je uspokojit především specifickou klientelu, zejména v USA, která na dvanáctiválci trvá.

 

Jasnovidec na kolech

Technických inovací a vylepšení asistenčních systémů je v nové třídě S celá řada. Převzala novinky, které byly uvedeny s veleúspěšnou třídou E a přidala k nim coby vyšší model opět něco navíc. Ke zlepšení došlo u systémů podporujících autonomní řízení, nebo například u systému Magic Body Control, jehož funkce Road Surface Scan byla posílena díky lepším rozlišovacím schopnostem kamery a algoritmech odlišování skutečných výmolů a jiných nerovností silnice od barevných „fleků“, jako jsou asfaltové záplaty nebo stíny. Dosud s tím měl systém určité problémy, ty se nyní podařilo vyřešit a RSS tedy spolehlivě rozpozná co je nerovnost a co stín, nebo pouze odlišná barva povrchu. Díky tomu ještě lépe nastavuje adaptivní tlumiče v závislosti na tom, co má vůz na cestě těsně před sebou. V rámci výběru jízdních režimů přibyl jeden nový, označený „Curve“ a jak název napovídá, je určen pro jízdu v zatáčkách. Jeho přínos tkví v tom, že dokáže vůz pomocí tlumičů naklonit do zatáčky až o 2,65° a tím eliminovat část bočního zrychlení, které na cestující působí. Nejedná se tedy o funkci určenou pro možnost rychlejších průjezdů zatáčkou (jakkoli má i v tomto smyslu svůj příznivý vliv) ale pro vyšší komfort pro cestující při jízdě zatáčkovitou trasou. Funkce je aktivní až do rychlosti 180 km/d a je určena pro verzi S560.    

 

Je libo barevnou hudbu?

K nepřehlédnutelným novinkám v interiéru pak patří zcela nový multifunkční volant, s jehož pomocí dokáže řidič nastavovat a ovládat prakticky všechny funkce vozu. Má logické členění, ve kterém patří levé rameno řidiči a funkcím důležitým pro jízdu, zatímco pravé je určeno pro ovládání funkcí infotainmentu. Volant má dvě provedení: elegantní a sportovní s výrazně odlišeným spodním ramenem a zploštěním ve spodní části. Barevné a materiálové provedení nabízí řadu kombinací, stejně jako celý interiér. A nejen ten, zcela nové možnosti individualizace nabízí i samotný klíč, který nově nabízí elegantní příplatková provedení a je zde i možnost zcela individuálního designu (barvy, materiály).

Individualizace jde daleko také co do atmosféry na palubě, protože takzvané ambientní osvětlení interiéru nabízí 64 barev a možnosti kombinovat je ve čtyřech zónách podle vkusu a nálady. V rámci příplatkové výbavy pak může řidič volit přednastavené volby, kde barevné ladění podporuje také přednastavená hudba. Sám uživatel si pak může v rámci své hudby přidat ke každé skladbě příznak, pro jaký režim barevného podání interiéru má být použita.

 

Rozumí česky!

Se světlem pak souvisí také další novinka, kterou jsou adaptivní full LED světlomety s 84 individuálně řízenými diodami. Dálková světla umí osvítit vozovku a její okolí až do vzdálenosti 642 m.

Z dalších inovací zmíním alespoň krátce indukční nabíjení mobilního telefonu v loketní přihrádce, které zároveň zajistí připojení telefonu k vozidlové anténě a zajistí tedy kvalitnější příjem signálu. Telefon se k vozidlu připojuje pomocí NFC podobně, jako se mezi sebou párují různá mobilní zařízení. Čtečka SIM karty se proto přesunula do přihrádky před spolujezdcem. K dispozici je dálkové parkování vozu osobou mimo něj pomocí mobilního telefonu, velmi příjemná je zcela nová možnost hlasového ovládání v češtině, které si agilní domácí zastoupení na centrály „vymodlilo“ a samo jej také připravilo.

 

Příplatek nula

Ještě většího úspěchu dosáhl český importér také v oblasti výbavy vozu. Pro třídu S jsou tak k dispozici předpřipravené balíčky výbav, které jsou sice vedeny jako „příplatkové“, respektive „na přání“, ale jejich ceny jsou mimořádně zajímavé. Buď představují radikální úsporu oproti nákupu jednotlivých položek samostatně, nebo jsou přímo koncipovány pro Strýčka Skrblíka, kterážto animovaná postavička proslula větou: „Co není zadarmo, je pro mě moc drahý!“ A tak u nás Mercedes nabízí volitelně, ale bez příplatku pro modely S 350 d, S 400 d a S 450 sadu Premium, která obsahuje například sadu jízdních asistentů Plus, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, panoramatické elektricky ovládané střešní okno, kameru pro sledování okolí vozidla v rozsahu 360°, servodovírání dveří, Stop&Go Pilot s rozšířenou funkcionalitou, Sadu Keyless-Go, Paměťovou sadu pro řidiče i spolujezdce a zmíněnou „vychytávku“ Remote Parking, tedy dálkové parkování vozidla mobilem. To vše doplňuje už tak bohatý základ, ve kterém samozřejmě nechybí kožené čalounění a v případě verzí S 500 a S 560 ani špičková audiosoustava Burmester. I pro tyto verze je k dispozici sada bez příplatku. Zahrnuje v zásadě totéž, vyjma položek, které již jsou součástí standardu těchto vyšších modelů.

 

A co vzhled?

Co se vlastně změnilo na nové třídě S vzhledově? Obvykle články o faceliftech právě těmito informacemi začínají, ale tady je vhodné je dát spíš na konec, protože je nová technika zcela zastiňuje. Vzhled prošel ostatně jen lehkým doladěním. Nová je tedy maska chladiče s dvojitými lamelami, inovací prošel přední nárazník, pozměněn je tvar předních světlometů, jejichž větší plocha opticky celou příď vozu zvyšuje. Ve světlech je nyní integrován LED světelný podpis, který Mercedes označuje jako „pochodeň“. Na zádi je změnou integrace koncovek výfuku do nárazníku. U zážehových verzí jsou aktivní obě, u vznětových pouze ta, která je na straně zásobníku s AdBlue...

 

Ceny

Nejzákladnější cenou nové třídy S je částka 2 340 140 Kč za provedení S 350 d, zatímco S 400 d vyjde na 2 504 700 Kč. Příplatek za verzi s pohonem všech kol 4MATIC je v prvním případě 98 010 Kč a ve druhém 96 800 Kč.

Nejlevnější zážehové provedení S 450 stojí 2 480 500 Kč, jako 4MATIC pak 2 553 100 Kč, S 500 přijde na 2 710 400 Kč, S 560 na 2 842 290 Kč respektive 2 940 300 Kč. Ceny s DPH platí pro nejoblíbenější provedení L. Vedle něj nabízí Mercedes-Benz další tři délky: S, která se u nás téměř neprodává, podobně jako nejdelší verze nesoucí tradiční označení Pullmann. Poměrně oblíbené je naopak provedení XL, které je základem verze Maybach. Zajímavostí je, že na rozdíl od dosavadního provedení, které vycházelo z nejkratší verze, byla inovovaná verze laděna s optimalizací pro provedení L. Nejlevnější provedení Mercedes-Maybach S 560 stojí 3 725 590 Kč. Nejvyšší suma na cenovce třídy S ale patří jinému derivátu, dvanáctiválcovému Mercedes-AMG S 65: 6 399 690 Kč.   

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2017 - registrace

Den s Fleetem 2016Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz