Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Nový Opel Astra: Poprvé s elektrikou

Nový Opel Astra: Poprvé s elektrikou

 
astra-2021

úterý, 20. července 2021

Opel pokračuje ve svém „přerodu“, během nějž se paradoxně v rámci francouzské automobilky PSA vydal na cestu ke svým německým kořenům. Dnes už je francouzská kuratela naředěna spojením PSA s FCA do uskupení Stellantis, Opel v ní ovšem zůstává nadále jedinou německou značkou a s novou Astrou staví tento fakt nepokrytě na odiv.

 

Nová Astra je šestou generací této modelové řady a navazuje na její třicetiletou tradici. Novinka nabídne řadu technologických premiér, mezi kterými dominuje plug-in hybridní pohon. Ten je v kompaktním segmentu zatím stále zřídkavým jevem. Pohon zůstává očím skryt, co je jim naopak vystaveno na odiv je design karoserie, který se v mnoha ohledech vrací ke kořenům značky. Takhle dynamická, výrazná a ostře tvarovaná snad Astra nikdy v minulosti nebyla. Příď nese designérský styl nazvaný Opel Vizor, kroserie je prosta kudrlinek a její vzhled staví na hranách a vizuálně téměř rovných plochách (tak docela rovné přece jen nejsou…). Je to taková germánská razance a akuratesa, na jakou si třeba Volkswagen u Golfu v zájmu uspokojování co nejširších mas nikdy netroufnul… Je evidentní, že se navzdory sdílení techniky hodlá Opel v rámci skupiny maximálně odlišovat od francouzských, italských i amerických značek. Za tím účelem „tlačí na pilu“ v designu a také si po svém ladí podvozky tak, aby odpovídaly tomu, co svět od německého auta očekává.           

 

Více místa při obdobných rozměrech

Z hlediska rozměrů nová Astra nijak nevybočuje z rámce nižší střední třídy. Jako první se na trhu objeví pětidveřový hatchback, a ten bude 4374 mm dlouhý 1860 mm široký. Je tedy téměř stejně dlouhá jako předchůdce, 4 mm navíc nestojí za řeč. Zajímavější je ale o 13 mm prodloužený rozvor, který je jedním z důvodů zvětšeného vnitřního prostoru, což platí i pro zavazadelník, který nabídne objem 422 litrů. To je v rámci segmentu kompaktních hatchbacků velmi solidní hodnota, která zaostává pouze za Škodou Scala, která má uvedeno 467 l, přestože je o 12 mm kratší. Ostatní konkurenti již zaostávají, ovšem je to těsné: stávající generace Peugeotu 308 nabídne 420 l, zatímco nová, technicky spřízněná s novou astrou, 412 l, Renault Mégane má objem 402 l, Hyundai i30 395 l a Ford Focus 392 l, abychom uvedli ty nejbližší konkurenty.

 

Systémy v duchu doby     

Ve výbavě nové Astry se objeví nejnovější verze adaptivních světlometů Intelli-Lux LED Pixel, která vychází ze světel modelu Insginia a se 168 LED prvky jde o nejpokročilejší systém v segmentu kompaktních automobilů i vozů střední třídy.

Velké změny se odehrály také v interiéru, kde je novinkou například plně digitální přístrojový štít Pure Panel, který na trh uvedla nová generace modelu Mokka. Řidiči navíc zprostředkuje důležité informace HUD. Ve vrcholné výbavě bude Astra v interiéru osazena dvěma desetipalcovými displeji, přičemž speciální úprava jejich skla zabraňuje odleskům, a tak se přístrojová deska obejde bez obvyklé „kapličky“. Nové je také uživatelské rozhraní a grafika infotainmentu, dobrou zprávou je, že důležité funkce mají i nadále to nejlepší z hlediska pohotovosti, komfortu a bezpečnosti, tedy fyzické ovladače. Ty mají podobu kláves, ale vzhledově se liší od toho, na co jsme zvyklí u Peugeotu. Co zůstává je akcent na kvalitní a zdravé sezení, takže i v nové astře najdeme ve výbavě přední sedadla s ergonomickým certifikátem AGR. Tato sedadla jsou u nové Astry umístěna o 12 mm níž než u předchozího modelu. Propracované polstrování garantuje dobrou oporu tělu, v nabídce jsou dokonce dvě verze polstrování Sport a Komfort. Sedadla s koženým čalouněním Nappa nabízejí i ventilaci, masážní funkci (pro sedadlo řidiče) a vyhřívání vzadu i vpředu. K dispozici jsou také sedadla čalouněná Alcantarou.

 

Poprvé s elektrikou

Nová Astra je postavena na flexibilní multi-energetické platformě EMP2 třetí generace, u které si ovšem vývojáři Opelu udělali leccos po svém. Ladilo se řízení i nastavení podvozku tak, aby se Astra coby německé auto odlišila od francouzských aut.

Nabídka bezpečnostních a asistenčních systémů jde s dobou, takže v ní najdeme vše, co zákazník této kategorie aut dokáže zaplatit. Kromě multifunkční čelní kamery se řidič nové Astry může spolehnout také na čtveřici dalších kamer (jedna je vpředu, jedna vzadu a po jedné na každé straně vozu), pět radarových senzorů (jeden vpředu a jeden v každém rohu vozu) i ultrazvukové senzory vpředu a vzadu.

Kamery a senzory jsou integrovány do systému Intelli-Drive 2.0, který rozšiřuje dosah kamer a radarů. Díky tomu může systém samočinně přizpůsobovat rychlost poloměru zatáček, dávat řidiči doporučení ke změně rychlosti nebo udržovat zvolený jízdní pruh v poloautomatickém režimu.

Do dlouhého seznamu automatizovaných asistenčních systémů patří také třeba adaptivní tempomat, který zvyšuje či snižuje rychlost Astry v závislosti na okolním provozu, aniž by při tom byla překročena předem navolená maximální rychlost. Adaptivní tempomat Astry dokáže vůz v případě potřeby zcela zastavit.

Nová Astra bude ihned po uvedení na trh vedle konvenčních verzí se zážehovými i vznětovými motory k dispozici také v plug-in hybridním provedení. U zážehových a vznětových variant se výkonová škála pohybuje od 81 kW až po 96 kW, PHEV verze je výrazně výkonnější, protože nabídne 165 kW. U benzinových a naftových jednotek je standardem šestistupňová manuální převodovka, výkonnější motory bude možno spárovat s osmistupňovou automatickou převodovkou. Objednávky začnou prodejci přijímat letos na podzim, první vozy se dostanou k zákazníkům v prvních měsících roku 2022.  

 

 

 
 
 
 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz