iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » První velké MPV na elektriku: Mercedes-Benz EQV

První velké MPV na elektriku: Mercedes-Benz EQV

 
mercedes-0

úterý, 20. srpna 2019

Mercedes představuje sériové provedení elektrické verze třídy V, model EQV, který se stává prvním sériově vyráběným velkým elektrickým MPV na světě. S udávaným dojezdem 405 km nabídne i cestu na delší vzdálenosti.

 

Mercedes-Benz EQV má elektrický pohon eATS o maximálním výkonu 150 kW a točivém momentu 362 N.m, který je umístěn v přídi nad nápravou. Elektromotor, převodovka s pevným převodem, chladicí systém a elektronika přitom tvoří integrovaný a kompaktní celek. Energie je dodávána lithium-iontovou baterií s kapacitou 90 kWh pod podlahou vozidla, jejíž nízká a centrální poloha má pozitivní vliv na jízdní vlastnosti EQV. Zároveň díky tomu nedoznal vnitřní prostor vozidla oproti spalovacím verzím změn a vůz tak splňuje nejnáročnější požadavky na funkčnost a variabilitu pro širokou škálu využití. Maximální rychlost je 160 km/h.

V základní výbavě je Mercedes-Benz EQV vybaven vodou chlazenou palubní nabíječkou (OBC) s výkonem 11 kW, vhodnou jak k domácímu AC nabíjení, tak pro nabíjení na veřejných nabíječkách.

 

Vylepšený MBUX

Vůz dostává nejnovější systém palubního infotainmentu od Mercedesu, tedy MBUX, kterýá byl ovšem pro EQ dále vylepšen. Na desetipalcovém displeji s vysokým rozlišením slouží dlaždice „EQ“ jako centrální přístupový bod ke všem specifickým zobrazením a nastavením, jako například stav nabíjení, čas odjezdu, popřípadě znázornění spotřeby. Displej navíc může být využíván k nastavení navigace, funkce Mercedes me Charge, nebo jízdních módů. Silnou stránkou MBUX je inteligentní hlasové ovládání aktivované slovy „Hej Mercedesi“, jímž lze ovládat navigaci, telefon, hudbu, počasí, stejně jako další funkce pro pohodlí, jako klimatizaci nebo osvětlení.

 

V zájmu maximalizace dojezdu

Za jízdy může řidič regulovat rekuperaci použitím pádel pod volantem, přičemž při využití nejvyššího stupně lze vůz ovládat pouze pedálem akcelerátoru, protože brzdný efekt rekuperace je tak výrazný, že pro většinu situací plně nahradí brzdu. Automatický stupeň rekuperace „D Auto“ odráží inteligenci EQV, protože automaticky aktivovaný ECO Asistent řidiči napomáhá k dosažení maximální možné jízdní efektivity. Kombinuje data z navigace, asistenta rozpoznávání dopravního značení a informace získané díky inteligentním bezpečnostním asistenčním systémům (radar a kamera) a úroveň rekuperace sám upravuje. V kombinaci s navigací optimalizovanou pro EQ se aktivní monitorování dojezdu postará o to, aby řidič bezpečně dosáhl svého cíle i v případě, že mine nabíjecí stanici. K dispozici má i jízdní nastavení E+, které upravuje funkce vozu pro dosažení maximálního možného dojezdu. Normovaná spotřeba je udávána hodnotou 27 kWh/100 km, dobíjení s pomnocí palubní nabíječky do 100 procent kapacity trvá necelých deset hodin, na rychlonabíjecí stanici se lze v závislosti na jejím výkonu dostat z 10 procent na 80 procent nabití za méně než tři čtvrtě hodiny.  

 

 

 
 

Související články

 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 

Mimořádná vydání

Tour de Fleet 2019 - registrace

Den s Fleetem 2018Pardubice

Newsletter

Archiv
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz