Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Aktuality » Fleet produkt » Vision Mercedes-Maybach 6: Kdo říkal, že elektromobily budou nuda?

Vision Mercedes-Maybach 6: Kdo říkal, že elektromobily budou nuda?

 
mercedes-0

středa, 31. srpna 2016

V kalifornském Pebble Beach, kde se každoročně koná celosvětové setkání fanoušků nejušlechtilejších klasických automobilových veteránů, představil Mercedes-Benz svou novou studii Vision Mercedes-Maybach 6. Mimořádně atraktivní luxusní automobil je připomínkou slavné éry aerodynamických kupé, kterou transformuje do podoby blízké budoucnosti.

 

Téměř šest metrů dlouhá studie Vision Mercedes-Maybach 6 je koncipována jako elektromobil. Výkon poháněcího ústrojí dosahuje 550 kW a plochá baterie v podlaze umožní vozu dojezd více než 500 kilometrů v kombinovaném režimu EU. Velké kupé oslavilo svou premiéru na akci Monterey Car Week, která se konala ve dnech 16. až 21. srpna 2016 na poloostrově Monterey. Jejím vyvrcholením byla 21. srpna soutěž Pebble Beach Concours D'Elégance.

„Naše okouzlující kupé Vision Mercedes-Maybach 6 je ztělesněním vrcholného moderního luxusu. Je ‚hot & cool‘,“ říká Gorden Wagener, šéfdesignér společnosti Daimler AG. „Inteligentní krásou a minimalizovaným, technickým vzhledem totiž dokonale ztělesňuje filozofii našeho designu, vycházející ze smyslné čistoty tvarů, i naše ambice v oblasti aerodynamické účinnosti.“

 

 

Mohutný krasavec

Mezi zajímavosti studie Vision Mercedes-Maybach 6 patří extrémně dlouhá kapota motoru, a nízká linie střechy nebo 24“ kola, která vznikla dalším vývojem aerodynamických kol studie Concept IAA (Intelligent Aerodynamic Automobile). Transparentní kryt v barvě karoserie ponechává volný pohled na hliníkové paprsky, umístěné za ním. Další zajímavostí jsou křídlové dveře, které byly převedeny, jako pro Mercedesy typický designérský prvek, do moderní podoby.

Studie Vision Mercedes-Maybach 6 připomíná tvarem své zádě luxusní jachtu. Do vnějších hran protažené, zaoblené zádě jsou integrovány úzké zadní svítilny, které vůz vizuálně rozšiřují. Nad nimi jsou umístěna obě extrémně nízká zadní okna („split window“). Dalšími výraznými prvky na zádi jsou difuzor v hliníkovém rámečku a ventilační otvory za podběhy kol. Aerodynamicky inteligentní základní tvar karoserie zajišťuje i bez pomocných prostředků, jako jsou spoilery, optimální proudění vzduchu. Tomu napomáhají i velkorysé vnější rozměry (délka/šířka/výška: 5700/2100/1328 milimetrů).

 

 

Komfort a infotainment budoucnosti

Atmosféru luxusu v interiéru umocňují autentické materiály a barvy. Výjimečným prvkem je luxusní čalounění kůží metodou Capitonné. Tato tradiční metoda je zde propojena s budoucí technologií, když v kůži obvykle ukryté „knoflíky“ jsou v čalouněných plochách nahrazeny minimalistickými zobrazovacími plochami s integrovanými senzory lidského těla („Body Sensor Displays“). Tyto senzory snímají údaje o cestujících a sledují například jejich životní funkce. Na základě toho lze aktivovat například komfortní funkce, jakými jsou klimatizace sedadel, nebo masáž, popřípadě přizpůsobit tvar sedadla tělu sedící osoby. Senzory uložené v čalounění snímají navíc dopadající světlo, barvu oblečení a teplotu okolí.Tradiční ozdobné obložení ze dřeva ve dveřích a na přístrojové desce ustoupilo digitálním ovládacím a zobrazovacím plochám. Protipól digitálního světa displejů vytváří dřevo jilmu polního, které u podlahy podporuje vzhled luxusní jachty.

Klasické kruhové přístroje tvoří spojnici s jedinečnou historií značky Mercedes-Benz. S nimi kontrastují digitální zobrazovací prvky, umístěné ve skleněném ozdobném obložení po obvodu interiéru. Čelní okno slouží současně jako transparentní displej. V celé jeho šířce jsou zobrazovány důležité provozní údaje a geografické informace. Vnější svět je tak doplňován informacemi z rozšířené reality, které mohou být cestujícími ovládány a přizpůsobovány prostřednictvím gest.

Technická vyspělost konceptu je umocněna možností zapnout digitálně-autonomní režim. Dalším vrcholem je „vznášející se“, průhledný středový tunel, na němž mohou cestující sledovat toky elektrické energie v poháněcím ústrojí.

 

 

Nekompromisní výkony

Díky čtyřem kompaktním synchronním elektromotorům s permanentním magnetem disponuje tato studie pohonem všech kol. Nízká sada akumulátorů v podlaze má využitelnou kapacitu cca 80 kWh, což kromě sportovních jízdních výkonů (zrychlení z 0 na 100 km/h za necelé čtyři sekundy, nejvyšší rychlost elektronicky omezená na 250 km/h) umožňuje dojezd v kombinovaném režimu EU více než 500 kilometrů. Vizionářská funkce rychlého nabíjení umožňuje nabíjení stejnosměrným proudem na základě standardu CCS s nabíjecími výkony až 350 kW. Za pouhých pět minut tak lze doplnit dostatečné množství elektrické energie pro ujetí vzdálenosti přibližně 100 kilometrů.

Akumulátory lze nabíjet s použitím kabelu na veřejných nabíjecích stanicích či z běžných domácích zásuvek, nebo ještě pohodlněji indukční metodou, při níž je elektrická energie přenášena bezdotykově prostřednictvím elektromagnetického pole.

 

 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz