iFLEET » Aktuální číslo » FLEET 2 / 2016 » S apelem na bezpečnost

S apelem na bezpečnost

 
2-2016

čtvrtek, 14. dubna 2016

Mít v provozu přes čtyři tisíce aut a najezdit s nimi přes osm milionů kilometrů ročně, to vyžaduje opravdu dobrý fleet management. Právě taková čísla vykazuje vozový park Skupiny ČEZ, která je dominantním hráčem domácího energetického trhu. Energetici jsou z povahy své činnosti velmi zaměřeni na bezpečnost. Nezahrávají si sice přímo s ohněm, ale ani s proudem, zvláště velmi vysokého napětí, není radno špásovat. A důraz na bezpečnost je znát i v jejím vozovém parku.

 

Celá Skupina ČEZ sestává z desítek společností, v mnoha dalších má skupina majetkovou účast. Namísto oddělených vozových parků každé z nich sdružuje vše pod svými křídly společnost ČEZ Korporátní služby, jejíž role je vysloveně podpůrná. Pro ostatní součásti skupiny zajišťuje například služby správy nemovitostí, personální a účetní služby a také správu vozového parku. A ten, jak bylo uvedeno na samém začátku, čítá přes 4100 automobilů mnoha různých kategorií. „Jsme integrovaným správcem pro celou skupinu a správa vozového parku představuje významnou součást naší činnosti. Jsme zodpovědní za péči o auta, za obnovu autoparku a vše, co s jeho provozem souvisí. Starají se o to naši zaměstnanci, takže v jednotlivých společnostech Skupiny ČEZ už fleetoví specialisté být nemusejí,“ vysvětluje ing. Radan Beneš, který je ředitelem úseku Dopravní služby ČEZ Korporátní služby s.r.o. „Smyslem tohoto systému je efektivita. Nechceme, aby lidé z managementu nebo provozu pobíhali po autoservisech a čekali, než jim tam opraví auto. Je lepší, aby dělali svou práci, a my zase děláme tu svou...“

 

Terénní auta: nesnadné hledání

Autopark Skupiny ČEZ by se dal v zásadě rozdělit na dvě části: na běžné osobní automobily a na takzvaná „technologická“ auta, tedy na různé pracovní speciály. Zatímco osobní automobily jsou dnes z větší části pořizovány formou operativního leasingu, technologická auta jsou nakupována do majetku. Mimo jiné proto, že se na nich provádějí různé úpravy a nástavby, což je věc, kterou leasingové společnosti zkalkulovat neumí. „Máme například poměrně velké množství pracovních plošin, které jsou určeny ke správě a údržbě sítě. A pro jejich pracovní čety jsou připravena doprovodná vozidla, ve kterých mají jednak potřebné vybavení a také určité zázemí. To jsou z valné části terénní auta, ať už určená do lehčího, nebo dokonce těžkého terénu, protože někde je přístup k našim zařízením opravdu složitý,“ přibližuje situaci ing. Beneš. Zároveň připouští, že najít dnes na trhu kvalitní terénní automobil, který by splňoval všechny požadavky, které ČEZ má, není snadné. „Prošli jsme si při hledání vhodného typu určitým martýriem, protože jsme se museli vydat cestou pokusů a omylů, než jsme našli auto, které nám vyhovuje a plní to, co jsme od něj očekávali.“

Tím autem je Mercedes-Benz třída G v pracovní verzi, který je v současnosti společně s Toyotou Land Cruiser víceméně posledním přežívajícím osobním terénním autem s rámovou konstrukcí na trhu. 

 

Celý článek naleznete v magazínu FLEET firemní automobily č. 2/2016, který vychází ve společné distribuci s týdeníkem Ekonom 14. dubna 2016.

 

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz